Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (801)

Bezobrazno: Odeću od prošle godine prodaju nam kao novu

Garderoba iz prošlogodišnjih kolekcija koja lane nije našla kupce ove godine se prodaje i po ceni većoj nego prošle. 

Kupce zabrinjava i to što se stara roba do dolaska nove sezone mesecima čuva u prljavim i vlažnim skladištima čiju ispravnost ne kontroliše nijedna inspekcija, pa mnogi po izlasku iz butika, osim računa, dobiju alergije i kožne infekcije.

Svaki peti proizvod nije pravilno deklarisan

Dobar deo prehrambenih proizvoda, koji se prodaju na rafovima širom zemlje nije pravilno deklarisan, pokazali su rezultati istraživanja, koje je sprovela organizacija IHIS Nutricionizam, članica Naučno tehnološkog parka „Zemun“.

EU ukida roming?

EU ukida roming?

sep 11 Objavio

Brisel - EU će sutra predstaviti radikalni plan kojim će uzdrmati telekomunikacioni sektor, a koji je namenjen jačanju jedinstvenog telekomunikacionog tržišta i uklanjanju nepopularnih troškova rominga unutar EU.

Najavljene planove će pred Evropskim parlamentom predstaviti predsednik Evropske komisije Žoze Manuel Barozo, prenosi Frans pres.

Besplatna struja i invalidima

Siromašni koji se greju preko toplana prve hladne dane dočekaće sa pravom na deo besplatnih energenata. Naime, izmene Uredbe o energetski zaštićenom kupcu trebalo bi da budu donesene za oko mesec dana, kažu u Ministarstvu energetike. Izmenama će se proširiti kriterijumi za dobijanje struje, gasa, a sada i grejanja bez nadoknade. Tako bi pod kišobran „energetski zaštićenog kupca“ mogli da stanu i građani sa malo višim primanjima, invalidi...

Amerika: Kolica puna rasprodaje

U Sjedinjenim Američkim Državma pojam prosečne potrošačke korpe ne postoji. Većina građana snabdeva se u samoposlugama koje su smeštene van grada, jer su tamo cene znatno povoljnije. Što je radnja udaljenija i veća, sve je jeftinije. Najsiromašniji, a njih ima dosta, hrane se u „Mekdonaldsu“, gde i dalje postoji obrok za jedan dolar. U pitanju je hamburger u lepinji bez priloga.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiDA SE POTROŠAČI NE ZBUNJUJU! Nemačka izbacuje naziv "vegetarijanska šnicla"! Na vrh strane