Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (762)

Kampanja EU za bezbednije igračke

U Evropskoj uniji ima 80 miliona dece do 14 godina, a na igračke se potroši 16,5 milijardi evra. Sa približavanjem božićnih i novogodišnjih praznika, kada se kupuje dosta poklona deci, Evropska komisija je odlučila da skrene pažnju na opasnosti od falsifikovanih igračaka i onih koje ne ispunjavaju stroge standarde EU. Uprkos strogim pravilima, sistemu upozoravanja potrošača na nebezbedne proizvode ove godine je prijavljeno 447 nebezbednih igračaka, uglavnom iz Kine.

Ovako će izgledati novi račun za struju

Novi računi za električnu energiju, koji će građanima stići u februaru 2014, sadržaće podatke o dugu, novom zaduženje, ali i podatke koliko trošimo u odnosu na ranije. Preduzeće „EPS Snabdevanje“ dostavilo je, na zahtev Ministarstva energetike, predlog novog računa. Javnosti će, posle dorade resornog ministarstva, biti predstavljen u subotu. “Blic” je imao uvid u predloženo rešenje.

Simonović: Potrošači skupo plaćaju mleko

Potrošači u Srbiji skupo plaćaju mleko u prodavnicama, dok je cena koju dobijaju proizvodjači nerealna, smatra član predsedništva centralnog udruženja odgajivača goveda simentalske rase i predsednik kruševačkog udruženja "Rasina", Borjan Simonović.

Svaki treći dan jednoj porodici oduzmu stan zbog dugova

Građani i privreda se sve manje zadužuju. U isto vreme suočavaju se sa nemogućnošću otplate rate i naplatom hipoteka. Postalo je, tako, uobičajeno da gotovo svake nedelje banke organizuju prodaju kuća, stana, lokala, zemlje onih koji više ne mogu da servisiraju zajmove.

Odlaze li trans masti u istoriju?

Godinama unazad jedna od retkih stvari oko koje se jednoglasno slažu nutricionisti, lekari i naučnici jeste to da trans masti nikako ne bi trebalo da budu deo ljudske ishrane. Izgleda da je početak njihovog kraja nastupio.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiNova firma, nova pravila Na vrh strane