Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (762)

Gostovanje predsednice CEPS-a na Prvoj televiziji

Gostovanje predsednice CEPS-a na Prvoj televiziji u vezi sa primenom Pravilnika o kvalitetu usitnjenog mesa, poluproizvoda od mesa i proizvoda od mesa.

DIREKTOR JUTA: Prava putnika ostaju i kad se agencija ispiše iz registra

TURISTIČKE agencije organizatori putovanja i u slučaju ispisa iz registra dužne su da sve što su ugovorile do tada izvedu do kraja, rekao je danas za Tanjug direktor JUTA Aleksandar Seničić.

Stavovi potrošača o mesnim prerađevinama u R. Srbiji

UVOD

Ovaj izveštaj obuhvata pregled rezultata istraživanja koje ima za cilj da opiše stavove potrošača prema mesnim prerađevinama i opiše navike u konzumiranju istih. Istraživanje odgovara na potrebu da postoji sistematičan pristup tome kako potrošači razumeju informacije ključne za procenu kvaliteta proizvoda i kakve navike imaju prilikom konzumiranja tih proizvoda. Istraživanje je izvedeno tokom juna 2020. godine. Na narednim stranama možete naći opis i toka istraživanja i ključne nalaze. Svi pojmovi u ovoj publikaciji izraženi u jednom gramatičkom rodu, odnose se na istovetne pojmove u drugom gramatičkom rodu.

U Beogradu, jul 2020.
Centar potrošača Srbije-CEPS

OBJAVLJENI VODIČI ZA SIGURNU E-TRGOVINU

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je to Ministarstvo u saradnji sa USAID-om objavilo vodiče za elektronsku trgovinu namenjenu građanima, na onlajn platformi „Pametno i bezbedno“.

Pandemija povećala prodaju bajate robe

Kriminalne grupe dobro iskoristile prekide u snabdevanju zbog vanrednog stanja, zatvaranja granica i otežanog transporta.

Strana 1 od 26

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiKontrola prodaje preko interneta od strane Tržišne inspekcije Na vrh strane