Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (769)

Prava dece u marketingu i oglašavanju

Oglašavanje namenjeno deci – rizičan posao. Nakon što je američki lanac braze hrane "Subway" lansirao multi milionsku reklamnu kampanju o zdravoj ishrani, namenjenu deci, postavlja se pitanje da li je oglašavanje namenjeno deci štetno ili može predstavljati korisno sredstvo u njihovom obrazovanju po različitim gorećim pitanjima.

Bankari smanjuju kamate na minus

Bankari su spremni da smanje kamate na dozvoljeni minus po tekućem računu, a među njima su, pre svega, najveće banke na domaćem tržištu, kako domaće, tako i strane. To su, pre svega, Inteza, Unikredit i Poštanska štedionica. Na ovo su se odlučile na osnovu svoje poslovne politike i preporuke Narodne banke Srbije.

Cene, cene, cene...

Bliži nam se kraj meseca i polako nas očekuju velike kupovine jer nam ponestaju osnovne životne namernice. Volonteri Centra potrošača Srbije su 24.02.2014. zabeležili cene mleka, šećera, brašna i ulja u pet marketa u Beogradu. Pogledajte naše rezultate i isplanirajte kupovinu, svaki kolač biće slađi ako ste uz njegovu pripremu uštedeli i koji dinar!

Srpski proizvodi na rafovima

U trgovinskim lancima u Srbiji udeo uvozne robe dostiže do 30 odsto i ta struktura nije se bitno promenila u odnosu na period od pre nekoliko godina, uprkos činjenici da smo u međuvremenu za mnoge proizvode smanjili carinske barijere. Istraživanja pokazuju i da se najviše uvoze neprehrambeni proizvodi, poput kućnih aparata, elektronskih uređaja, tekstila, posuđa i sezonskih artikala, i to iz susednih država, iz zemalja Evropske unije i Kine. 

Jabuku kupe za 15, a prodaju za 100 dinara

Proizvođači voća kažu da su otkupne cene takve da im se više isplati da njime hrane svinje. Te mizerne otkupne cene diktiraju nakupci. Jabuku kupe nekad za samo 15 dinara po kilogramu, a istu takvu mi plaćamo i 100 dinara.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane