Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (997)

AKTIVNA ZAŠTITA POTROŠAČA

AKTIVNA ZAŠTITA POTROŠAČA – SAVETOVANJE, ZASTUPANJE I INFORMISANJE

Evropska komisija šokantnim slikama protiv pušenja!

Industrija duvana je zaprepašćena: Evropska unija namerava da uvede strožija pravila za prodaju cigareta, kako bi se zaštitili potrošači. Može li se tako smanjiti broj pušača i oboljenja izazvanih pušenjem?

DA LI NAS I POTROŠAČKE ORGANIZACIJE OBMANJUJU?

Povodom priloga ''Da li nas i potrošačke organizacije obmanjuju?'' emitovanom na RTS u subotu 10. novembra 2012. u emisiji Potrošački savetnik, CEPS želi da ukaže na flagrantnu zloupotrebu javnog servisa od strane autora emisije Nenada Bumbića koji je pokušao da montiranim prilogom naruši ugled CEPS-a, zbog odbijanja saradnje.

Organizacija potrošača Slovenije o “Barni” biskvitu

Slovenački časopis za potrošače "VIP" (Zveza potrošnikov Slovenije) je u maju mesecu ove godine objavio članak o "Barni" biskvitima namenjenih deci. Ova poslastica je veoma popularna i kod nas i često je gledamo u reklamama.

Otrov u pastama za zube

Oštećenja srca izaziva triklosan, supstanca koja se nalazi u sredstvima za održavanje oralne higijene, sapunima i ruževima, potvrdila najnovija istraživanja. Poslednje istraživanje američkih naučnika s Kalifornijskog univerziteta utvrdilo je da je supstanca triklosan, koja se nalazi u različitim pastama za zube, sapunima, ruževima i antibakterijskim vodama za ispiranje zuba, opasna po naše zdravlje!

Strana 34 od 34

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane