Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (759)

OBJAVLJENI VODIČI ZA SIGURNU E-TRGOVINU

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je to Ministarstvo u saradnji sa USAID-om objavilo vodiče za elektronsku trgovinu namenjenu građanima, na onlajn platformi „Pametno i bezbedno“.

Pandemija povećala prodaju bajate robe

Kriminalne grupe dobro iskoristile prekide u snabdevanju zbog vanrednog stanja, zatvaranja granica i otežanog transporta.

Neki srpski proizvodi izgubiće oznaku geografskog porekla

Svi oni koji se ne proizvode poslednjih sedam godina, poput kladovskog kavijara, mogli bi da budu skinuti sa liste zaštićenih.

Najbolje kreme za sunčanje nisu i najskuplje

Slovenačko udruženje potrošača testiralo kvalitet 19 proizvoda koji se mogu naći u svim trgovinama i ispostavilo se da su najkvalitetnije one privatnih robnih marki.

Pitajte majstora, pa zakažite dolazak

Opet problemi sa majstorom koji je došao po pozivu i onda uslugu naplatio više nego što je dogovoreno. Ovakvih pitanja našoj redakciji ima sve više, pa ponavljamo savete koje je na ovu temu dao Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine. Šta bi sve trebalo znati prilikom angažovanja majstora za sitne kućne popravke?

Strana 1 od 26

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiDA LI STE SPREMNI? I u Srbiji danas "Crni petak" Na vrh strane