Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (769)

Prvo senćansko školsko takmičenje

U Senti, 27.i 28. 03.2013.godine u organizaciji Ekonomsko-trgovačke škole iz Sente i Centra za zaštitu potrošača Senta, održano je prvo senćansko školsko takmičenje iz oblasti poznavanja potrošačkog prava.

Ukida se RTS pretplata, Tijanić: Iznuđeno rešenje

BEOGRAD – Nadležni planiraju da građane oslobode obaveze plaćanja mesečne pretplate za Radio - televiziju Srbije. RTS pretplata bi trebalo da bude ukinuta, a javni servis će sledeće tri godine da se finansira iz budžeta Republike Srbije.

Mihajlović: Toplane, prestanite da ucenjujete državu

PIROT - Ministarka energetike Zorana Mihajlović upozorila je u utorak sve toplane u Srbiji da strogo poštuju odredbe Uredbe Vlade o najnižoj i najvišoj prosečnoj ceni grejanja tokom ove sezone.

EU traži veća prava za putnike

Evropska komisija predstavila je predlog novog pravilnika o pravima putnika u avio-saobraćaju. Među predloženim izmenama EK predviđa se i obavezno preusmeravanje putnika na linije konkurentskih kompanija ukoliko je rezervisani let otkazan ili pomeren na više od 12 časova.

Saopštenje za javnost povodom Svetskog dana potrošača

Povodom Svetskog dana prava potrošača koji se obeležava 15. marta, Centar potrošača Srbije (CEPS) želi još jednom da ukaže na važnost opstanka SAVETOVALIŠTA ZA POTROŠAČE kao najdostupnijeg i najefikasnijeg mehanizma zaštite potrošača u Srbiji.

Strana 26 od 26

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiOPREZ: Njive prepune otrova cink-fosfida! Na vrh strane