Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (997)

Male radnje se ne predaju

Otvaranje velikih trgovinskih lanaca „pretilo“ je u jednom trenutku da će potpuno potisnuti male radnje. Vlasnici komšijskih dućana, međutim, tvrde da im se kupci vraćaju. Potrošačka korpa je sve praznija, pa većina pazari samo ono što je neophodno, a za toliko građani nemaju računa da odlaze do većih trgovina, do kojih neretko treba potrošiti i gorivo i vreme.

Bez penzionera puca kućni budžet

Sve oči u Srbiji uprte su u penzionere. Država računa na njih, jer su najredovnije platiše svih računa. Iako davno više nisu deca, na njih se oslanjaju i potomci, jer nemaju posao ili ne dobijaju redovno plate. Odnedavno su i banke svoj fokus stavile na njih, a na najstarije su krenuli „najjačim oružjem“ - ljubavlju prema unucima. Ko će, detetu, kupiti novu sobu, pribor za školu, omiljene igračke, ako neće baba i deda.

Ko je dozvolio bankama da podatke o računima dostavljaju SAD?

Ni juče nije bilo zvanične informacije ko je odobrio bankama da unapred, pre donošenja propisa o dostupnosti informacija Poreskoj upravi SAD šalju podatke o računima građana. Bez zvanične dozvole banke već uveliko uzimaju podatke od klijenata i svoje usluge uslovljavaju stavljanjem potpisa na dokument koji još nije validan u Srbiji. Udruženje banaka Srbije je za sutra najavilo konferenciju za novinare na kojoj bi trebalo da preciznije objasne svoje poteze.

Šta sve obećavamo bankama: Neću bušiti po tropskoj šumi!

Da bi građanin Srbije dobio kredit od banke, mora da obeća i da neće vaditi uranijum ili loviti ribu mrežom dužom od 2,5 kilometra. Datum rođenja, JMBG, devojačko prezime majke, vlasništvo stana u kome živimo i hronične bolesti samo su neke od informacija koje treba da damo zarad saradnje bankom. 

Nova pravila o hrani za decu

Evropski parlament je dao zeleno svetlo za donošenje jasnijih pravila o zaštiti specifičnih grupa potrošača kao što su bebe i mala deca. Cilj je bolja zaštita potrošača od sadržaja i reklamiranja ovih „specijlanih“ prehrambenih proizvoda i obezbeđivanje boljeg okruženja za poslovanje kao i bolju primenu pravila.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane