Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (769)

Ako vam stigne ovaj SMS, nikako ga ne otvarajte, u suprotnom - OJADIĆE VAS!

Mnogi građani s brojeva iz Estonije i Obale Slonovače dobijaju poruke s tekstom: "Zovi me hitno". Reč je o hakerskoj prevari, kojom se skida novac s računa ili se kradu lični podaci.

Mašina pere veš 2.500 puta

Mobilni telefoni, šporeti, frižideri, mašine za veš i sitni kućni aparati nikada nisu bili pristupačniji, ali imaju sve kraći vek. Traju, po pravilu, koliko i garancija, a popravka košta skoro koliko i novi uređaj. Sve je manje aparata koji mogu da rade po deceniju, ili dve, kao nekada.

Primena novog Zakona o zaštiti potrošača

Poštovani potrošači. 

Zbog velikog broja vaših pitanja u vezi sa primenom novog Zakona o zaštiti potrošača obaveštavamo vas da će se odredbe novog Zakona primenjivati za svu robu i usluge kupljene od 21. 09. 2014. godine.

To znači da će se odredbe Zakona iz 2011 godine primenjivati na sve kupljene proizvode ili plaćene usluge do 21. 09. 2014. godine.

Izuzetak su odredbe koje se odnose na rokove za rešavanje reklamacija, odnosno sve reklamacije koje se ulažu od 21. 09. 2014. godine, rešavaju se po novim rokovima.

Šta nam donosi novi  Zakon o zaštiti potrošača

1. Sa početkom primene novog Zakona o zaštiti potrošača, rok za odgovor na reklamciju će biti 8 dana za razliku od starog Zakona gde je rok bio 15 dana. To praktično znači skraćenje roka za odgovor na reklamaciju. Ukoliko trgovac ne odgovori u roku, biće  sankcionisan od strane Tržišne inspekcije. Tržišna inspekcje neće kao i do sada ulaziti u osnovanost prihvatanja ili pak odbijanja reklamacije od strane trgovca, već samo u poštovanje rokova. Primer: ukoliko je trgovac odbio reklamaciju potrošača zbog fizičkog oštećenja televizora ili nekog drugog aparata Tržišna inspekcija za to neće sankcionisati trgovca.

Bez rominga pet zemalja regiona

Na sastanku regulatora iz Crne Gore, Srbije, Makedonije, Turske i Albanije, koji je održan u Skoplju, dogovoreno je da građanima tih zemalja budu izjadnačene cene telefonskih razgovora u romingu i u domaćem saobraćaju od početka naredne godine, izjavio je direktor Agencije za elektronske komunikacije Crne Gore (EKIP) Zoran Sekulić.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane