Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (994)

Ako ste dobili SMS sa broja 4444 znači da ste BEZOBRAZNO OPLJAČKANI

Ako vam je na mobilni telefon stigla poruka sa broja 4444, znači da će vam račun biti “olakšan” najmanje za nekoliko stotina dinara jer ste postali korisnik tzv. "usluga sa dodatom vrednošću".

Nema više kazni za raskid ugovora sa operaterima

Operateri mobilne i fiksne telefonije ubuduće neće moći da naplaćuju penale za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i moraće da menjaju opšte uslove poslovanja. To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji.

"Zdravo", "snižava holesterol", "podstiče rast dece", "za zdrave zube": Ove lažne izjave su od sada zabranjene na namirnicama

Dr Danica Zarić, direktorka IHIS Nutricionizma objašnjava za Telegraf da je ovaj pravilnik u potpunosti usklađen sa evropskim.

Potrošači uskoro novi vid zaštite od nesavesnih prodavac

Beograd -- Ministarstvo pravde Srbije radi na izmenama Zakona o parničnom postupku (ZPP) kojima će se omogućiti efikasna primena kolektivne tužbe potrošača.

Izvesno poskupljenje junećeg mesa

Cene u otkupu već porasle 30 odsto što će se odraziti i na maloprodaju, tvrde analitičari. Zbog veće potražnje za junetinom i otvaranjem ka turskom tržištu cene ove vrste mesa uskoro bi mogle da budu više i u maloprodaji.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiSrbi našli nove hit-destinacije i već uveliko rezervišu aranžmane Na vrh strane