Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (976)

TURISTIČKA AGENCIJA "MUZENIDIS TRAVEL" PREVARILA GRUPU SRPSKIH PUTNIKA! Agencija ostavila turiste na ulici!

Putnici su u subotu stigli na Tasos, gde ih je sačekalo šok iznenađenje da nemaju smeštaj, pošto agencija hotelu nije uplatila novac. Turistička agencija "Muzenidis travel" ostavila je turiste bez uplaćenih aranžmana u Grčkoj i bez ikakvog obaveštenja zatvorila svoju poslovnicu u Beogradu!

Najveće zablude u vezi sa zaštitom od sunca

Nije retka pojava da nas sa dolaskom leta obuzme tolika radost, da zaboravimo na štetno dejstvo sunčevih zraka. To se ogleda u nemarnim postupcima, kakvi su: upotreba zaštitne kreme sa istekom roka trajanja, zamena losiona za suncobran ili nekorišćenje zaštitnog faktora po oblačnom danu. Naravno, nabrajanju ovde nije kraj, a rezultat su opekotine ili bolest. Kako biste izlaganje sunčevim zracima shvatili ozbiljno, prepustili smo reč stručnjacima, koji imaju odgovor na vodeće dileme. Ostaje nam jedino da vam poručimo da pažljivo iščitate redove koji slede.

Kupci opet počeli da troše kao pre kovid krize

Velike kompanije iz sektora modne i avio-industrije i ugostiteljstva beleže rast profita, a marketinški stručnjaci im poručuju da se pripreme za postpandemijske promene na tržištu.

Zamene za jednokratnu plastiku nisu bezbedne

Države članice imaju obavezu da od 3. jula zabrane prodaju plastičnih tanjira, čaša, slamčica, a problema na tržištu već ima. Popularne zamene za plastiku koje se koriste za izradu jedonkratnih pribora za jelo i posuđa, mogle bi da budu takođe štetne po zdravlje potrošača. 

Evropska komisija usvojila nove standardne ugovorne klauzule

Evropska komisija je 04.06.2021. godine usvojila nove standardne ugovorne klauzule koje će se koristiti u slučajevima prenosa ličnih podataka iz Evropskog ekonomskog područja u države koje, iz ugla Evropske komisije, ne spadaju u države sa primerenim nivoom zaštite.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiCENE HRANE REKORDNO VISOKE: Zemlje evrozone sve nervoznije Na vrh strane