Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (726)

U kućama našli 510 radnji bez papira

Biznismeni koji rade na crno više ne mogu da kriju svoje poslovanje po svojim ili iznajmljenim stanovima. Inspektori su u kontrolama od avgusta prošle do aprila ove godine, otkrili 510 stanova u kojima su poslovala neregistrovana preduzeća.

Dodeljeni prvi E-Trustmark sertifikati

Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Kovač rekla je, danas u Beogradu, na dodeli E-Trustmark sertifikata da se u doba u kojem živimo ne postavlja pitanje da li ćemo primenjivati nove standarde u oblasti elektronske trgovine odnosno da li ćemo uvoditi neke nove odnose prema potrošačima i unapređivati naše poslovanje.

Od 1. jula veće akcize - Cigarete skuplje najmanje 2,5 dinara po paklici

Pored ovog nameta koji se menja u januaru i julu od 2013. do 2016, postoje indicije da će neke duvandžije uvećati i proizvođačke cene, pa će pakla koštati i 10 dinara više.

Banke odrezale provizije za uplatu letovanja, spremite se za skrivene troškove

Uplata avansa za letovanje u inostranstvu, bez obzira na sumu, u bankama u Srbiji košta od deset do čak 20 evra.

Kada je Beograđanin S. B. uplatio avans od 100 evra na račun vlasnika apartmana u Grčkoj, izbegavajući agencije, nije očekivao da će mu biti naplaćena provizija od čak 20 odsto. Na njegovo čuđenje dobio je odgovor da je u pitanju ukupna naknada banke koja šalje i koja prima novac i da ona iznosi 2.150 dinara bez obzira na to da li avans iznosi 100 ili 1.000 evra.

Prvi zeleniš stiže u Srbiju uvek iz komšiluka

Najranije voće i povrće na tezge pijaca u Srbiji tek retko dolazi iz naših plastenika i staklenika. U Srbiji, iako je na 13. poziciji među izvoznicima voća u svetu, i dalje najveći deo ranog povrća i voća potiče iz inostranstva. Kako sezona odmiče, međutim, stvari se, kažu stručnjaci, menjaju, pa se pojavljuju značajni tržišni viškovi.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane