Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (896)

Građani Srbije u proseku štede 5.210 dinara mesečno

Građani Srbije u 2020. godini prosečno su štedeli 5.210 dinara mesečno, od toga 25 odsto građana štedi manje od 2.000 dinara, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje Erste Grupe, koje je sprovela agencija IMAS International.

JAVNA PRODAJA NEISPORUČENIH POŠILjKI: U ponudi sve od igle do lokomotive, cena od 1 do 3.000 dinara

KUPCIMA će sutra biti ponuđena roba iz neisporučivih poštanskih pošiljki kojima je istekao rok čuvanja, a početne cene su od jednog dinara, koliko košta "čin sa imenom" do 3.000 dinara za komplet šerpi.

JOŠ NEMA DOGOVORA O OSIGURANJU TURISTIČKIH AGENCIJA, OTKAZANO 120 HILJADA PUTOVANJA

Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih organizacija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je u Novom danu da još uvek nije postignut dogovor sa osiguravajućim kućama oko produženja polisa, kao i da je do sada otkazano 120.000 putovanja, na kojima je trebalo da putuje 300.000 naših građana.

Kisić precizira: Maske na otvorenom preporuka

Zamenica direktora Instituta „Batut” dr Darija Kisić Tepavčević precizirala je u izjavi za Tanjug da je nošenje maski na otvorenom ipak preporuka Kriznog štaba, a ne obaveza.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane