Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (896)

Srećan Uskrs

Srećan Uskrs

apr 02 Objavio

Svim potrošačima, poslovnim partnerima, saradnicima i građanima Srbije koji slave Uskrs po Gregorijanskom kalendaru, želimo da ovaj praznik provedu u miru i slozi, okruženi porodicom i prijateljima!

Jagode opet prve na listi po sadržaju pesticida

Na listi poljoprivrednih proizvoda s najvećim količinama ostataka pesticida i ove godine su ponovo jagode. Ovo je nedavno saopštila Američka radna grupa za životnu sredinu, neprofitna nevladina organizacija koja takva istraživanja sprovodi još od 2004. godine.

Srbi našli nove hit-destinacije i već uveliko rezervišu aranžmane

Na sajtovima turističkih agencija u Srbiji ponovo su počele da se aktiviraju ponude za putovanja. Većina aranžmana odnosi se na bliža letovališta, ali ima i onih za daleke, egzotične destinacije. Iako ovakvih ponuda nema ni približno isto kao pre pandemije kovida 19, turizam se postepeno pokreće sa mrtve tačke, kažu vlasnici turističkih agencija u Srbiji.

Popravka ne sme da bude skuplja od novog uređaja

Cena rezervnih delova treba da bude maksimalno 30 odsto od one koliko košta nov aparat. – Proizvođači bi morali da obezbede da oni 10 godina budu dostupni na tržištu.

Učimo nove oznake: Na štedljivim aparatima više nema A+++

Aparati koji troše malo struje menjaju oznake u martu a sijalice u septembru. I sprska privreda trebalo bi da se prirpremi za velike promene koje na ambalažama i u deklaracijama proizvoda očekuju proizvođače aparata i elemenata za osvetljenje. Prvi talas promene je već pre proleća a drugi krajem leta.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane