Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (773)

Više vole kebab od kranjske kobasice

Zbog afere u Poljskoj pobunili se proizvođači mnogih država i apeluju na kupce da biraju sveže domaće umesto uvoznog mesa. 

Kupci više ne žele sami da sklapaju nameštaj

Maloprodaja nameštaja preko interneta dugo je bila slabo prihvaćena, ali su se ljudi vremenom navikli, pa se sada glavna borba vodi u sektoru usluga nakon prodaje.

Jaja ćemo od jula birati kao odeću: Stare oznake za veličinu smenjuju čuvena slova sa etiketa majica - S, M, L i XL

Pakovanja sa rečima "ekstra" ili "ekstra sveže" mogu se naći u maloprodaji do devetog dana od dana nošenja jaja.

Najavljivan kao najjeftiniji - ruski lanac zatvoren posle 5 dana

Prvi ruski lanac marketa koji je ušao na zapadnoevropsko tržište nakon samo pet dana rada zatvorio je svoja vrata.

Da li ćemo za plastiku dobijati novac

Ministarstvo životne sredine doneće do kraja godine odluku kojom će se potrošačima u Srbiji omogućiti da u prodavnice vraćaju plastičnu ambalažu uz naknadu trgovaca. Za sada nije dogovoreno da li će trgovci, kada im se donese ambalaža, kupcima vraćati određen iznos novca ili će se na neki drugi način davati naknada za vraćenu PET ambalažu.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane