Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (976)

Čak 300.000 aranžmana odloženo za sledeće leto

Od oko 450.000 prodatih turističkih aranžmana u Srbiji do sada je izdato 300.000 zamenskih vaučera putnicima koji zbog pandemije virusa korona nisu otputovali. Oni će, prema uredbi Vlade Srbije, imati pravo da sa ovim vaučerima otputuju najkasnije do kraja sledeće godine, a onda će imati pravo da u roku od 14 dana traže da im agencije vrate novac.

Komisija pokrenula postupak protiv učesnika na tržištu potrošačke elektronike

Komisija za zaštitu konkurencije je pokrenula postupak ispitivanja povrede konkurencije po službenoj dužnosti i izvršila nenajavljene uviđaje u privrednim društvima Roaming Electronics d.o.o., Tehnomanija d.o.o. i Comtrade Distribution d.o.o., radi ispitivanja postojanja restriktivnih sporazuma iz člana 10. Zakona o zaštiti konkurencije, kojima se ograničava konkurencija na tržištima maloprodaje i veleprodaje potrošačke elektronike u Republici Srbiji.

EPS nije podneo zahtev za poskupljenje struje

Šta će pokazati matematika za 2019. godinu, to ćemo videti, rekao je ministar energetike. Elektroprivreda Srbije nije za sada podnela zahtev za povećanje cene električne energije, izjavio je ministar energetike Srbije Aleksandar Antić.

Građani struju plaćaju i kada je ne troše

Kupac svakog meseca plaća tarife „trošak garantovanog snabdevača” i „obračunsku snagu”, bez obzira na to da li je na mernom mestu bilo potrošnje električne energije ili ne, kažu u EPS-u.

Gostovanje predsednice CEPS-a na Prvoj televiziji

Gostovanje predsednice CEPS-a na Prvoj televiziji u vezi sa primenom Pravilnika o kvalitetu usitnjenog mesa, poluproizvoda od mesa i proizvoda od mesa.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane