Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (994)

Pitajte majstora, pa zakažite dolazak

Opet problemi sa majstorom koji je došao po pozivu i onda uslugu naplatio više nego što je dogovoreno. Ovakvih pitanja našoj redakciji ima sve više, pa ponavljamo savete koje je na ovu temu dao Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine. Šta bi sve trebalo znati prilikom angažovanja majstora za sitne kućne popravke?

OD 1. JULA SVE POSKUPLJUJE: Gorivo, cigarete, kafa, mleko, pića,…

Od 1. jula počinju da važe nove akcize na naftne derivate, alkoholna pića, kafu, tečnosti za punjenje elektronskih cigareta, cigare i cigarilose. One su uvećane za oko jedan dinar.

Elektronika u Srbiji najskuplja u Evropi

Cene roba i usluga u Srbiji su 2019. godini bile na nivou od 57 odsto proseka Evropske unije, odnosno roba je bila jeftinija za 43 odsto od evropskog proseka, pokazuju podaci evropske statističke agencije Evrostat.

NAŠE NAJBOLJE: Od danas žig kvaliteta "čuvarkuća" označava proizvode proizvedene u Srbiji

Danas startuje novi projekat Privredne komore Srbije "Stvarano u Srbiji", kao jedan od načina za pomoć i promovisanje srpske ekonomije.

GRCI OTVARAJU GRANICE: Država traži hotele kojima će plaćati za boravak zaraženih turista

Grčko Ministarstvo turizma saopštilo je danas da će isplatiti nadoknadu hotelima koji se koriste u svrhe izolacije od Kovid-19, istovremeno pozivajući zainteresovane hotelijere da iskažu interes za program preko njihove veb stranice.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane