Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (994)

VAŽNO ZA GRAĐANE KOJI IMAJU STAMBENE KREDITE: Porasle kamate -odluka Evropske centralne banke

KAKO je i očekivano, ponovo su porasle kamate Evropske centralne banke! Odlučeno je na današnjoj sednici da se podignu tri ključne kamatne stope za još pola procenta. I to nije kraj. Novi skok kamata verovatno će se dogodoti i na martovskom zasedanju. Ovo je važno za građane Srbije koji imaju kredite u evrima, jer se i do sada podizanje ovih kamata odražavalo na visinu rate za stambenih kredita.

„Gugl” se menja – jednaka prava za sve korisnike

Kompanija se obavezala da će, na primer, u slučaju rezervacija hotela ili letova morati da razjasni da li korisnici ugovor sklapaju sa njom ili je „Gugl” samo posrednik. 

Evropa priznala da više nema kontrolu nad poskupljenjima hrane

Evropska komisija je uradila sve što je bilo u njenoj moći da poveća snabdevanje hranom. Želeli smo da otklonimo sve prepreke koje stoje na putu povećanja proizvodnje namirnica, a koje mogu da utiču na potencijalno povećanje cena. Ne znam šta više možemo da učinimo, izjavio je na nedavnom zasedanju Evropskog parlamenta Januš Vojčehovski, evropski komesar za poljoprivredu. Drugim rečima, EK više nema novih mogućnosti da se bori protiv rasta cena hrane i troškova proizvodnje, a Vojčehovski navodi da je jedini način da se EU uhvati ukoštac sa ovim problemom podizanje budžeta za subvencije poljoprivredi.

"Bebelak 3" POVUČEN iz prodaje, inspektor objasnio ŠTA JE SPORNO u deklaraciji

Dodatak ishrani koji se najčešće koristi za najmlađe "Bebelak 3" povučen je sa tržišta. Iz Sanitarne inspekcije saopštavaju da je razlog nepropisna deklaracija, a iz kompanije uveravaju da će greška biti ispravljena, uz ocenu da kvalitet proizvoda nije doveden u pitanje. Sanitarni inspektor Goran Stojković objašnjava za RTS šta sve mora da sadrži deklaracija za takav proizvod.

MOŽEMO DA UŠTEDIMO I DO 50.000 DINARA: Evo koliko ćemo plaćati usluge operatera naredne dve godine

ČINI se da je bitka telekomunikacionih operatora za svakog novog korisnika ovih dana intenzivnija nego ikada. Glavni igrači na tržištu nude mnogobrojne pogodnosti, od bogatog sadržaja i raznovrsnosti TV kanala, do dodatno bržeg interneta, međutim neki i nisu tako velikodušni kada je reč o svim uslovima ugovora, tačnije – cenama pretplate za korisnike njihovih usluga. Uzevši u obzir ekvivalentne pakete usluga od četiri glavna operatora – SBB, Orion Telekoma, mts i Yettel-a – dolazimo do zaključka da postoji značajni cenovni jaz između ovih kompanija, naročito posmatrajući standardne ugovore na dve godine. Baš pomenutim redosledom, operatori su rangirani od onog sa najskupljom ka onom sa najpristupačnijom ponudom.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiKAKO DA PROVERITE RAČUN ZA STRUJU PRE NEGO ŠTO STIGNE? U par klikova sve možete videti. Na vrh strane