KAKO je i očekivano, ponovo su porasle kamate Evropske centralne banke! Odlučeno je na današnjoj sednici da se podignu tri ključne kamatne stope za još pola procenta. I to nije kraj. Novi skok kamata verovatno će se dogodoti i na martovskom zasedanju. Ovo je važno za građane Srbije koji imaju kredite u evrima, jer se i do sada podizanje ovih kamata odražavalo na visinu rate za stambenih kredita.
Kompanija se obavezala da će, na primer, u slučaju rezervacija hotela ili letova morati da razjasni da li korisnici ugovor sklapaju sa njom ili je „Gugl” samo posrednik.
Evropska komisija je uradila sve što je bilo u njenoj moći da poveća snabdevanje hranom. Želeli smo da otklonimo sve prepreke koje stoje na putu povećanja proizvodnje namirnica, a koje mogu da utiču na potencijalno povećanje cena. Ne znam šta više možemo da učinimo, izjavio je na nedavnom zasedanju Evropskog parlamenta Januš Vojčehovski, evropski komesar za poljoprivredu. Drugim rečima, EK više nema novih mogućnosti da se bori protiv rasta cena hrane i troškova proizvodnje, a Vojčehovski navodi da je jedini način da se EU uhvati ukoštac sa ovim problemom podizanje budžeta za subvencije poljoprivredi.
Dodatak ishrani koji se najčešće koristi za najmlađe "Bebelak 3" povučen je sa tržišta. Iz Sanitarne inspekcije saopštavaju da je razlog nepropisna deklaracija, a iz kompanije uveravaju da će greška biti ispravljena, uz ocenu da kvalitet proizvoda nije doveden u pitanje. Sanitarni inspektor Goran Stojković objašnjava za RTS šta sve mora da sadrži deklaracija za takav proizvod.
ČINI se da je bitka telekomunikacionih operatora za svakog novog korisnika ovih dana intenzivnija nego ikada. Glavni igrači na tržištu nude mnogobrojne pogodnosti, od bogatog sadržaja i raznovrsnosti TV kanala, do dodatno bržeg interneta, međutim neki i nisu tako velikodušni kada je reč o svim uslovima ugovora, tačnije – cenama pretplate za korisnike njihovih usluga. Uzevši u obzir ekvivalentne pakete usluga od četiri glavna operatora – SBB, Orion Telekoma, mts i Yettel-a – dolazimo do zaključka da postoji značajni cenovni jaz između ovih kompanija, naročito posmatrajući standardne ugovore na dve godine. Baš pomenutim redosledom, operatori su rangirani od onog sa najskupljom ka onom sa najpristupačnijom ponudom.
1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
2. PRAVO NA SIGURNOST |
3. PRAVO NA INFORMISANOST |
4. PRAVO NA IZBOR |
5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE |
7. PRAVO NA OBRAZOVANJE |
8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja. |