Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (982)

Učimo nove oznake: Na štedljivim aparatima više nema A+++

Aparati koji troše malo struje menjaju oznake u martu a sijalice u septembru. I sprska privreda trebalo bi da se prirpremi za velike promene koje na ambalažama i u deklaracijama proizvoda očekuju proizvođače aparata i elemenata za osvetljenje. Prvi talas promene je već pre proleća a drugi krajem leta.

Građani EU dobijaju pravo na popravku električnih uređaja i posle 10 godina

Kompanije koje prodaju frižidere, mašine za pranje ili televizore u Evropskoj uniji od 1. marta će morati da osiguraju da ti uređaji mogu da se poprave do 10 godina od kupovine, što će pomoći da se smanji količina električnog otpada koji se gomila u Evropi, prenosi Euractiv.

Onlajn trgovina nastaviće da raste i posle pandemije

Najnoviji podaci Eurostata pokazuju da je u Evropskoj uniji prošle godine 89 odsto građana između 16 i 74 godine koristilo internet, a čak 72 odsto na ovaj način kupovalo različite proizvode i usluge.

Od 1. jula ukida se naplata rominga na Zapadnom Balkanu

Naknada za roming u regionu Zapadnog Balkana biće ukinuta od 1. jula ove godine, a ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić kaže da je naredni korak smanjenje troškova rominga između Zapadnog Balkana i EU.

POSKUPLJUJU PUTARINE U SRBIJI: Primenjivaće se od ovog datuma - evo kako izgleda novi cenovnik

NOVI cenovnik za korišćenje auto-puteva u Srbiji primenjivaće se od četvrtka 25. februara.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiZašto Hrvati povlače Munchmallow iz supermarketa: Ovo je pozadina priče, oglasila se i kompanija Na vrh strane