Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (980)

Češće proveravati potrošene minute

Račun za mobilni telefon postaje sve značajnija stavka u budžetu, posebno korisnicima koji koriste pametne telefone i internet. Redakcija „Potrošača” pitala je sva tri operatera da li obaveštavaju postpejd korisnike kada potroše besplatan saobraćaj koji je uključen u paket i  koliko su  pouzdane takve informacije.

Prvo senćansko školsko takmičenje

U Senti, 27.i 28. 03.2013.godine u organizaciji Ekonomsko-trgovačke škole iz Sente i Centra za zaštitu potrošača Senta, održano je prvo senćansko školsko takmičenje iz oblasti poznavanja potrošačkog prava.

Ukida se RTS pretplata, Tijanić: Iznuđeno rešenje

BEOGRAD – Nadležni planiraju da građane oslobode obaveze plaćanja mesečne pretplate za Radio - televiziju Srbije. RTS pretplata bi trebalo da bude ukinuta, a javni servis će sledeće tri godine da se finansira iz budžeta Republike Srbije.

Mihajlović: Toplane, prestanite da ucenjujete državu

PIROT - Ministarka energetike Zorana Mihajlović upozorila je u utorak sve toplane u Srbiji da strogo poštuju odredbe Uredbe Vlade o najnižoj i najvišoj prosečnoj ceni grejanja tokom ove sezone.

EU traži veća prava za putnike

Evropska komisija predstavila je predlog novog pravilnika o pravima putnika u avio-saobraćaju. Među predloženim izmenama EK predviđa se i obavezno preusmeravanje putnika na linije konkurentskih kompanija ukoliko je rezervisani let otkazan ili pomeren na više od 12 časova.

Strana 33 od 33

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiPromene u plaćanju na čekove: Novi sistem donosi i novi zahtev - šta to znači za potrošače Na vrh strane