Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (997)

Deru nas: Marže kod nas najveće u Evropi, i do 150 odsto!

Na putu od proizvođača do potrošača roba prolazi kroz ruke dobavljača, distributera, trgovaca. Iako svako od njih za sebe uzima deo zarade, najveći komad uzimaju trgovci. Marže srpskih trgovaca znatno su veće nego kod njihovih kolega u svetu, pa su hrana, odeća, obuća i bela tehnika kod nas mnogo skuplji nego u ostatku Evrope.

CEPS pita, Direkcija za javni prevoz odgovara

Određeni broj potrošača obratio se CEPS-u sa pitanjem da li ove nalepnice koje su osvanule na autobusima u Beogradu predstavljaju novi teror Bus plusa i da li postoji neki zakon na osnovu kojeg su putnici dužni da obezbede sitan novac.

Egipat „all inclusive“: Od kupanja na peščanim plažama do ratnog stanja!

Saopštenje Yute.

Vezano sa Saopštenje Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije od 04.07.2013.g. u kome je objavljena preporuka građanima koji su nameravali da putuju u Egipat da to ne čine, članice Nacionalnog udruženja turističkih agencija YUTA, koje organizuju putovanja naših građana u Egipat održale su dana 04.07.2013.g. hitan sastanak na kojem su doneti sledeći zaključci:

Podmeću nam sintetiku umesto pamuka

Više od trećine tekstilnih proizvoda na našem tržištu koje je analizirala Tržišna inspekcija nisu bili odgovarajuće obeleženi kada je reč o sirovinskom sastavu. Umesto od prirodnih materijala, kako je naznačeno na deklaraciji, ovi proizvodi bili su napravljeni od mešavine sintetičkih i veštačkih materijala, a većina je poreklom iz Kine.

Zabrana prodaje alkoholnih pića

Da li  Beograđani posle 22h bitno utiču na javni red i mir pa im se posle tog vremena zabranjuje prodaja alkohola?

Skupština grada Beograda na jučerašnjoj sednici, ponovo je uvela zabranu prodaje alkoholnih pića u trgovinskim i zanatskim objektima od 22 do 6 sati ujutru. Odluka je doneta na osnovu izmene Zakona o trgovini:

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane