Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (997)

NBS apeluje na banke da ne privlače klijente visokim kamatama

Narodna banka Srbije (NBS) uputila je danas apel bankama da kamate koje budu nudili na deviznu štednju uoči predstojećeg Svetskog dana štednje, ne budu veće od onih koje nude tokom cele godine kako se ne bi narušila stabilnost finasijskog sistema.

Svaki treći proizvod kupujemo ispod tezge

Srbija godišnje gubi od milijardu i po do tri milijarde evra kroz nelegalno sivo tržište. Osim štete koju država ima zbog neplaćanja carina i poreza, siva ekonomija povećava i nelegalnu zaposlenost. Iako kontrola zdravstvene ispravnosti proizvoda koji se prodaju u toj zoni ne postoji, kupci joj se okreću zbog upola nižih cena.

PDV na ribu skače sa 8 na 20 odsto

Ministarstvo finansija još priprema spisak roba koje će od Nove godine izgubiti status strateške i na koju ćemo plaćati umesto sadašnjih osam, dvadeset odsto poreza na dodatu vrednost. Za sada se zna da će se među njima naći računari i računarska oprema, a kako saznajemo, višu stopu poreza plaćaćemo i na ribu.

Ravnopravnost trgovaca i potrošača

Na izuzetno posećenoj javnoj raspravi u PKS o Nacrtu zakona o zaštiti potrošača, istaknuto je da bi ovaj normativni akt trebalo da obezbedi ravnopravan položaj trgovaca i potrošača na domaćem tržištu. Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija i Privredna komora Srbije organizovali su centralnu javnu raspravu o Nacrtu Zakona o zaštiti potrošača u Srbiji. Gordana Hašimbegović, sekretar Udruženja za trgovinu PKS naglasila je da je ova tema izuzetno bitna ne samo sa aspekta zaštite potrošača u našoj zemlji, već i za proces integracije Srbije u EU.

Živimo da preživimo

KUPCI u Srbiji patentirali su novu disciplinu - stajanje ispred rafova u prodavnicama sa kalkulatorom u ruci ili u glavi i računanje da li će na hleb staviti paštetu ili je isplativije mazati margarin. Suvi vrat mnogi su već morali da zamene manje kvalitetnom salamom, a meso od buta je „proterano“ sa trpeza jer para ima samo za ono jeftinije - sa kostima. Ulazak u radnju je postao noćna mora zbog bojazni da ćemo posezanjem ruke u džep naići na prazan novčanik.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane