U Privrednoj komori Srbije dana 19. Septembra 2017. God. predstavljen je Nacrt zakona o međubankarskim naknadama i posebnim pravilima poslovanja kod platnih transakcija na osnovu platnih kartica, koji predviđa ograničenje međubankarske naknade kod debitnih kartica na 0,2 odsto vrednosti transakcije i kod kreditnih kartica na 0,3 odsto. To je značajno smanjenje u odnosu na sadašnje naknade koje se kreću u proseku oko 1,5 odsto.
NALED i Komisija za zaštitu konkurencije 31. 05. 2017. god. organizovale su okrugli sto na temu „Značaj i izazovi u razvoju maloprodaje u Srbiji sa aspekta zaštite konkurencije“. Okrugli sto organizovan je kako bi se predstavnici kompanija koje se bave maloprodajom u Srbiji upoznali sa detaljima projekta opsežne analize tržišta maloprodaje u Srbiji , a koju je pokrenula Komisija za zaštita konkurencije , ali i kako bi upravo oni koji se bave poslovanjem u ovom sektoru dali svoje predloge i sugestije za izradu ovog dokumenta koji se u našoj zemlji radi po prvi put.
Dana 20. aprila 2017. godine u prostorijama Impact Huba , održan je okrugli sto na temu: "Kako do zdrave užine za školsku decu". Događaj je organizovao Ahold Delhaize, a kao izlagači između ostalih su prisustvovali i načelnivca Centra za higijenu i humanu ekologiju Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut", Zorica Jovanovski, kao i naš olimpiski šampion, Vanja Grbić.
Dana 29.marta u prostorijama Kuće ljudskih prava u Beogradu, održana je sednica radnih grupa Nacionalni konvent o EU za poglavlja 1 (Slobodno kretanje robe) i 28 (Zaštita prava potrošača i zdravlje).
Centar za zaštitu potrošača Sente koji se nalazi u sastavu Centra potrošača Srbije, u saradnji sa Ekonomsko-trgovačkom školom iz Sente, 17. 03. 2017. godine, organizovao je u Senti V. međuškolsko takmičenju Severobanatskog okruga u oblasti potrošačkog prava.
1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
2. PRAVO NA SIGURNOST |
3. PRAVO NA INFORMISANOST |
4. PRAVO NA IZBOR |
5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE |
7. PRAVO NA OBRAZOVANJE |
8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja. |