Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (100)

U SENTI ODRŽANO II MEĐUŠKOLSKO TAKMIČENJE U OBLASTI ZAŠTITE POTROŠAČA

Na takmičenju učenika srednjih škola iz oblasti poznavanja potrošačkog prava koje je održano 10. 03. 2014. godine u Senti,  učestvovalo je 33 od ukupno prijavljenih 36 ekipa. Učesnici takmičenja prezentovali su svoje radove i odgovarali na jedno stručno pitanje iz poznavanja prava potrošača. Komisija od 6 članova posebno je cenila i vrednovala originalnost i kreativnost.

Uključi se - kakvo civilno društvo želiš?!

20. i 21. februara 2014. godine u Beogradu  u Sava centru, održana je Konferencija „Civilno društvo u Srbiji 2018. godine – kreiranje prve Nacionalne strategije za stvaranje podsticajnog okruženja za razvoj civilnog društva“.

Komparativna analiza snabdevača električnom energijom

Centar potrošača Srbije učestvovao je u komparativnoj analizi snabdevača električnom energijom u deset evropskih zemalja

CEPS je učestvovao u komparativnoj studiji snabdevača električnom energijom, kojom je rukovodila španska organizacija za zaštitu potrošača FACUA-Consumers in Action, a sa ciljem što boljeg upoznavanja načina rada i zakonskih okvira ovog osnovnog servisa za potrošače.

Dodela priznanja "Moj izbor"

U četvrtak, 12. decembra, u Beogradskom dramskom pozorištu, po četvrti put je organizovana dodela priznanja potrošača Srbije „Moj izbor“ za najomiljenije domaće proizvode i brendove. 

Dodela priznanja, u organizaciji Udruženja građana „Moja Srbija“ i Privredne komore Beograda, vrši se u okviru kampanje „Srbija ima kvalitet“, isključivo na osnovu glasova kupaca. Cilj ove akcije je podsticanje razvoja domaće proizvodnje i ulaganja u unapređenje kvaliteta robe i usluga u Srbiji. 

Edukacija trgovaca  u Valjevu

Dana 26.novembra 2013. godine u Regionalnoj privrednoj komori Valjeva održan je Seminar o edukaciji trgovaca upoznavajući ih sa Zakonom o zaštiti potrošača Republike Srbije i zakonodavstvom EU.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanja Na vrh strane