Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (994)

Kupila sam jabuke u beogradskoj radnji a onda napravila MALI EKSPERIMENT: Kad vidite kako izgledaju POSLE NJEGA, izgubićete apetit

Kupila sam jabuke u jednom beogradskom marketu i rešila da proverim šta će im se desiti ako ih spustim u toplu vodu. Rezultat je takav da su jabuke ostale nepojedene.

Kinezi nezaustavljivo proizvode lažne Lego kocke

Uprkos sudskoj presudi u novembru, kineska kompanija Lepin, nastavila je da proizvodi kopije Lego kocki, koje se gotovo ne mogu razlikovati od originala, piše danski CPH Post Online.

Hristos Vaskrese!

Hristos Vaskrese!

apr 25 Objavio

Svim potrošačima, poslovnim partnerima, saradnicima i građanima Srbije koji slave Uskrs po Julijanskom kalendaru, želimo da ovaj praznik provedu u miru i slozi, okruženi porodicom i prijateljima! 

Izglasana zabrana različite kvalitete proizvoda na istoku i zapadu EU-a

Na svojoj zadnjoj sjednici u ovom mandatu Europski parlament je i formalno potvrdio rezultat pregovora o Direktivi o nepoštenoj poslovnoj praksi i zabrani različite kvalitete proizvoda na istoku i zapadu Europske unije. Rezultat je to dugih pregovora kako bi se ta praksa konačno zabranila.

Srećan Uskrs!

Srećan Uskrs!

apr 20 Objavio

Svim potrošačima, poslovnim partnerima, saradnicima i građanima Srbije koji slave Uskrs po Gregorijanskom kalendaru, želimo da ovaj praznik provedu u miru i slozi, okruženi porodicom i prijateljima!

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane