Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (582)

PRODAJU NAM POKVARENO I ZARAŽENO MESO: U 98 kontrola pronađeno je čak 65 nepravilnosti!

Ono u šta smo sumnjali sada je i potvrđeno. Trgovci nam prodaju pokvareno i zaraženo meso.

U 98 kontrola pronađeno je čak 65 nepravilnosti - od loših uslova prodaje i izlaganja hrane, isteklog roka trajanja, nepravilnog deklarisanja do izmenjenih organoleptičkih svojstava mesa i suhomesnatih proizvoda.

Grejanje plaća i onaj ko ga ne koristi

Sistem daljinskog grejanja u Srbiji opterećen je dugovima, skup je i neefikasan. Dugovanja često vraćaju opštine, gradovi i država novcem poreskih obveznika, od kojih mnogi i ne koriste takvo grejanje.

ŠTA NAM TO PRODAJU? Polovini "zdrave hrane" u supermarketima deklaracija neispravna.

Ispravnu deklaraciju u supermarketima Srbije ima 68 odsto prehrambenih proizvoda, dok ostatak od 32 odsto i dalje ima neki nedostatak, pokazalo je istraživanje koje je sproveo IHIS Nutricionizam, u periodu maj-avgust, a na uzorku od preko 2.500 proizvoda.

Aparati "drže vodu" do isteka garancije

TRAJU koliko im traje garancija, a kada se nakon toga uređaji pokvare, najčešće je isplativije zameniti ih novim nego ih popravljati. Jer, usluge servisera i rezervni delovi su papreni. Čak i oni aparati za domaćinstva koji stižu iz fabrika svetski poznatih proizvođača tehnike zadaju muke kupcima.

Kilogram limuna kao kilogram mesa

Limun je baš preterao sa cenom i sada vredi kao kilogram mesa. Kilogram se u radnjama i na pijačnim tezgama nudi po ceni od 350 do čak 500 dinara. Stručnjaci kažu da će već sredinom meseca ovo voće sigurno biti jeftinije, jer mu počinje sezona, ali naglašavaju da su cene "zakiselili" i trgovci svojim maržama.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiSeptembarski udar na kućni budžet Na vrh strane