Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (992)

TRGOVKINJA KAUFLANDA SNIMILA VODITELJA KAKO VRIJEĐA RADNIKE: Udarao je šakama i prijetio ribanjem podova zubnom četkicom

"Svatko neka napravi barem malu neku sitnicu i stvari će krenuti na bolje", ističe naša čitateljica, ogorčena radnica jedne poslovnice Kauflanda u Hrvatskoj.

Nosimo kancerogenu odeću! Postoji samo jedan način da je prepoznate

Kupovina odeće i obuće u Srbiji postala je pravi ruski rulet. Od dve kupljene pamučne majice, velike su šanse da jedna od njih u stvari i nije napravljena od pamuka. Ali, to je tek početak zdravstvenih rizika koji prate šoping u siromašnim zemljama.

Uz nižu cenu gasa i novi potrošači

Pad cene gasa u poslednjih nekoliko meseci privukao je oko 15.000 potrošača ponovo ovom energentu, pred narednu grejnu sezonu. Kako je cena "plavog energenta" prethodnih godina vrtoglavo rasla, čak 80.000 domaćinstava tražilo je da se isključi sa gasne mreže. Ipak, potrošači se bojažljivo vraćaju priključku za gas, iščekujući još jedan talas pojeftinjenja, koji su iz Ministarstva energetike obećali do kraja ove godine.

Sutra (15. avgusta) ističe rok za uplatu treće rate poreza na imovinu

Rok za uplatu poreza na imovinu za treći kvartal ove godine ističe u subotu, 15. avgusta, a za svaki dan kašnjenja uplate obveznik plaća kamatu.

Obveznici tog poreza su građani, preduzetnici i preduzeća, a prikupljaju ga lokalne samouprave.

U Srbiji “treš roba” iz Rumunije, Bugarske...

U Evropskom parlamentu pokrenuta je inicijativa da se stane na put prodaji iste robne marke različitog kvaliteta u starim i novim članicama EU i da se ta praksa proglasi prevarom.

Udruženja potrošača navode da roba lošijeg kvaliteta stiže uglavnom iz Rumunije, Bugarske, Mađarske i Poljske.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiPAŽNJA, IKEINE PORTIKLE OPASNE PO DECU: Zbog mogućnosti gušenja povlače se sa tržišta, KOMPANIJA VRAĆA NOVAC Na vrh strane