Vesti
Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (648)

Dopuna BusPlus kartica u Corner shopu isključivo gotovinom

Nakon određenog broja prijava potrošača, CEPS je uputio dopis Corner shopu u vezi sa nemogućnošću dopune BusPlus kartice  platnim karticama i čekovima. Naime, potrošači su iznenađeni odlukom Corner shopa da se dopuna BusPlus kartica vrši isključivo gotovinom.

Evo koliko loše živimo

Pored vrućina, ono od čega se naši sugrađani najčešće preznojavaju su cene prehrambenih proizvoda.

Potrošači u Srbiji iz dana u dan, hteli to ili ne, ulaze u nove kompromise, nova odricanja i sve više stresnog mozganja kako prehraniti porodicu.

Pojeftinijenje hleba od 1. avgusta - cena SAVE 46 dinara

Vekna hleba “sava” od 1. avgusta biće jeftinija za 2,5 dinara i njena maksimalna cena iznosiće 46 dinara, izjavio je predsednik Unije pekara Zoran Pralica.

“Mi smo u poslednje vreme pratili kako se kreće tržište, pratili smo i cene struje, goriva...”, kazao je Pralica, dodajući da su u vidu imali i pad cene pšenice, samim tim i brašna.

Refundacija neiskoršćenog novca na karticama za piće na Exit festivalu

Dana 23.07.2013. godine Centar potrošača Srbije je nakon velikog broja prijava potrošača koje se odnose na višak prostalog i neiskorišćenog novca na specijalnim karticama za piće tokom Exit festivala, uspeo da pronađe zadovoljavajuće rešenje koje obezbeđuje zagarantovanu refundacija novca. Naime, maksimalan iznos koji se mogao uplatiti na specijalne kartice koje su se koristile na festivalu bio je 15000 RSD dok se maksimalna refundacija mogla izvršiti u 10 puta manjem iznosu, odnosno 1500 RSD.

Prosečna plata kao socijala!

Sa prosečnom platom, građanin Srbije svrstan je u grupu imućnih. Nema prava ni na kakve povlastice, iako sa 41.821 dinarom mesečno, ne može da podmiri ni najosnovnije troškove ishrane i sve većih računa za komunalije.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane