Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (544)

Mere rizik na tanjiru

Stručni savet za procenu rizika u oblasti bezbednosti hrane, mogao bi uskoro da ugleda svetlost dana. Sudeći prema najavama ministra poljoprivrede Branislava Nedimovića, građani će do kraja godine, do kada bi trebalo Savet da bude oformljen, konačno moći da znaju i šta jedu.

Kakav hleb jedemo? Država presekla, proizvođači uskoro više neće moći da nam podvaljuju.

Ražani hleb ubuduće će morati da ima 70 odsto ražanog brašna, burek 20 odsto nadeva, dok će peciva morati da imaju tačnu specifikaciju šta sadrže, što do sada nije bio slučaj.

Ovo je najskuplja bankarska pozajmica. Oprez!

U banci nije ništa besplatno. Kada vam kao lojalnom klijentu daju karticu kojom bez kamate možete u određenim radnjama da kupujete na rate - i to košta. Mesečna naknada za tu mogućnost košta bar 200 dinara, a ako se prevarite i počnete da dižete keš sa nje, u gadnom ste problemu.

Istraživanje: Evo gde u Srbiji život najmanje košta

„Blic“ je istraživao koliko košta život u gradovima Srbije, od krajnjeg severa do juga. U 12 gradova sproveli smo anketu cena najosnovnijih, ali i nešto luksuznijih proizvoda i usluga.

Elektronsko plaćanje polako istiska keš

Sve više firmi i građana svoje račune plaća ne uzimajući papir u ruke. Podaci Narodne banke Srbije i Uprave za trezor Ministarstva finansija pokazuju da su lane prvi put prevagu nad papirnim nalozima na šalterima banaka, i po broju i po vrednosti, odnela plaćanja preko - interneta.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiSAOPŠTENJE MINISTARSTVA TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA Na vrh strane