Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (570)

Vesti iz Regiona. Povlaćenje  svežeg svinjskog mesa iz prodavnica u Hrvatskoj koje je uveno iz Belgije.

Riječ je o svježem svinjskom mesu iz Belgije koje u Hrvatsku distribuira Medven MM Mesna industrija. Meso je imalo previše sulfadiazina. Ako su kupci kupili to meso i zamrznuli ga, neka ga vrate.

Bolja saradnja inspekcija za suzbijanje nelegalnog prometa alkoholnih pića

Za efikasniju borbu protiv sive ekonomije, ali i zaštitu zdravlja građana neophodna je bolja međuinspekcijska saradnja i izmena kaznene politike, istaknuto je na okruglom stolu “Učinci Zakona o inspekcijskom nadzoru i razvoj međusektorske saradnje u borbi protiv sive ekonomije u oblasti alkoholnih pića” u PKS.

Lažni sjaj novogodišnjih rasprodaja

Prema statistici Centra potrošača Srbije, naši potrošači se najčešće žale na kvalitet robe, a tek na drugom i trećem mestu je kvalitet usluge. Na vrhu te crne liste su sportska obuća, naročito patike, zatim mobilni telefoni i kompjuterska oprema, te bela tehnika i nameštaj. 

Praznična euforija već se oseća na svakom koraku a naročito u prodavnicama gde se trgovci prosto utrkuju u tome ko će da ponudi veće popuste.

Izveštaj o potrošačima: Srbija spremna da započne pregovore

Srbija je dobila dugo očekivano zeleno svetlo od EU za otvaranje poglavlja 28, i to bez prethodnih uslovljavanja tzv. merilima za otvaranje, što je veoma dobra vest, kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU.

Opasan kikiriki na policama trgovina: ministarstvo naredilo uklanjanje proizvoda iz prodaje

Po uzorkovanju tijekom provedbe službene kontrole sanitarne inspekcije, zaprimljen je nalaz povećane količine mikotoksina u kikirikiju u ljusci - rinfuza, i proizvod nije prikladan za konzumaciju

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiČlanci poređani po datumu: mart 2016 Na vrh strane