Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (581)

Zbog poskupljenja u januaru, cela Srbija se hvata za glavu: Evo koje su sve cene "otišle gore"

Januar je definitivno bio mesec poskupljenja. U prvom mesecu ove godine potrošačke cene su povećane za oko 1,4 odsto u odnosu na prethodni mesec, dok su u odnosu na januar 2016. povećane za čak 2,4 odsto.

Akcize i kurs dodali gas auto-plinu

Cene tečnog naftnog gasa (TNG) popularnog auto-plina poslednjih nekoliko dana porasle su od dva do pet dinara za litar na velikoj većini benzinskih stanica i punionica u zemlji.

Hrvati zabranili, Srbi još nemaju rešenje

Uvođenjem registra "Ne zovi" Hrvatska regulatorna agencija za mrežne delatnosti odlučila je da stane na put nasrtljivim trgovcima.

Evo zašto je paradajz izgubio ukus

Poslednjih nekoliko decenija ukus paradajza znatno se promenio, a naučnici su sada potvrdili da se to nije desilo slučajno.

Po sir i meso u Segedin - građani Srbije štede kupovinom u okolnim zemljama

Kad god cene skoče u Srbiji, građani se spakuju u automobile i odu na porodičan šoping u region. Glavna zemlja u kojoj je, prema sudu potrošača, sve povoljnije i dalje je Mađarska.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiEVO KAKO EPS KRADUCKA! Na vrh strane