Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (578)

Kako se obračunava zatezna kamata?

Koju i kakvu kamatu je dozvoljeno zaračunavati, u kojoj maksimalnoj visini, kao i šta se dešava kada računica pokaže da se od dužnika traži više nego što je zakonom dozvoljeno.

AKTIVNA ZAŠTITA POTROŠAČA

AKTIVNA ZAŠTITA POTROŠAČA – SAVETOVANJE, ZASTUPANJE I INFORMISANJE

Evropska komisija šokantnim slikama protiv pušenja!

Industrija duvana je zaprepašćena: Evropska unija namerava da uvede strožija pravila za prodaju cigareta, kako bi se zaštitili potrošači. Može li se tako smanjiti broj pušača i oboljenja izazvanih pušenjem?

DA LI NAS I POTROŠAČKE ORGANIZACIJE OBMANJUJU?

Povodom priloga ''Da li nas i potrošačke organizacije obmanjuju?'' emitovanom na RTS u subotu 10. novembra 2012. u emisiji Potrošački savetnik, CEPS želi da ukaže na flagrantnu zloupotrebu javnog servisa od strane autora emisije Nenada Bumbića koji je pokušao da montiranim prilogom naruši ugled CEPS-a, zbog odbijanja saradnje.

Organizacija potrošača Slovenije o “Barni” biskvitu

Slovenački časopis za potrošače "VIP" (Zveza potrošnikov Slovenije) je u maju mesecu ove godine objavio članak o "Barni" biskvitima namenjenih deci. Ova poslastica je veoma popularna i kod nas i često je gledamo u reklamama.

Strana 20 od 20

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiČekovi ponovo čuvaju novčanike Na vrh strane