Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (544)

Organizacija potrošača Slovenije o “Barni” biskvitu

Slovenački časopis za potrošače "VIP" (Zveza potrošnikov Slovenije) je u maju mesecu ove godine objavio članak o "Barni" biskvitima namenjenih deci. Ova poslastica je veoma popularna i kod nas i često je gledamo u reklamama.

Otrov u pastama za zube

Oštećenja srca izaziva triklosan, supstanca koja se nalazi u sredstvima za održavanje oralne higijene, sapunima i ruževima, potvrdila najnovija istraživanja. Poslednje istraživanje američkih naučnika s Kalifornijskog univerziteta utvrdilo je da je supstanca triklosan, koja se nalazi u različitim pastama za zube, sapunima, ruževima i antibakterijskim vodama za ispiranje zuba, opasna po naše zdravlje!

Šta je Codex alimentarius?

Od 31. decembra 2009. godine stupio je na snagu monstruozni plan međunarodne organizacije "Kodeks alimentarijus" (Codex alimentarius), koji propisuje pravila za kontrolu hrane, aditiva i ostalih dodataka hrani. Između ostalog, taj protokol podržava korišćenje velikog broja aditiva u hrani koju jedemo, kao i genetski modifikovanu hranu, a ova organizacija će insistirati na upotrebi ovakvih namirnica u EU, a pre svega u zemljama bivšeg "komunističkog bloka", među kojima je i Srbija.

RAPEX i potrošači u Srbiji

Potrošači u Srbiji nemaju uvid u to šta objavljuje Rapeks, ( sistem brze razmene informacija o nebezbednim proizvodima u zemljama EU) izuzev onih građana koji znaju engleski jezik i koji se sami informišu. Obzirom da Srbija još uvek nije pristupila Evropskoj uniji, nije obavezna da primenjuje evropske zakone, pa samim tim i sprovodjenje informacija od RAPEX-a.

Strana 19 od 19

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiSAOPŠTENJE MINISTARSTVA TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA Na vrh strane