Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (992)

Izglasana zabrana različite kvalitete proizvoda na istoku i zapadu EU-a

Na svojoj zadnjoj sjednici u ovom mandatu Europski parlament je i formalno potvrdio rezultat pregovora o Direktivi o nepoštenoj poslovnoj praksi i zabrani različite kvalitete proizvoda na istoku i zapadu Europske unije. Rezultat je to dugih pregovora kako bi se ta praksa konačno zabranila.

Srećan Uskrs!

Srećan Uskrs!

apr 20 Objavio

Svim potrošačima, poslovnim partnerima, saradnicima i građanima Srbije koji slave Uskrs po Gregorijanskom kalendaru, želimo da ovaj praznik provedu u miru i slozi, okruženi porodicom i prijateljima!

EU zabranila jednokratne plastične proizvode

Evropski parlament glasao je ubedljivom većinom za uvođenje široke zabrane korišćenja plastičnih proizvoda za jednokratnu upotrebu, u cilju borbe protiv zagađenja od iskorišćene plastike.

Velika promena za korisnike interneta: EP izglasao kontroverzni Član 13

Evropski parlament izglasao je kontroverzni Član 13, kojim se žestoko pooštravaju pravila o poštovanju autorskih prava (kopirajta) na internetu.

Nema više skrivenih troškova u ceni aranžmana

Novi zakon o turizmu obavezuje agencije na pošteniji odnos prema putnicima, ali i propisuje depozite kao uslov dobijanja licence, što je mnoge zabrinulo.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiPRODAVCI OBMANJUJU KUPCE! PROIZVOD ISTI, A TRI RAZLIČITE CENE: Sa kreditnom karticom veš mašina skuplja za 5.000 dinara?! Na vrh strane