Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (553)

Dragi potrošači, srećan vam 15. mart, Svetski dan potrošača!

Da li ste znali da Svetski dan potrošača vodi poreklo još iz daleke 1962. godine i inspirisan je govorom američkog predsednika Džona Kenedija  dana 15. marta iste godine, kada se na  američkom kongresu po prvi put javno govorilo o pravima potrošača. Predložena je Deklaracija o potrošačkim pravima i istaknuta su četiri osnovna prava potrošača (pravo na bezbednost, pravo na obaveštenost, pravo na slobodan izbor i pravo na učešće). Ovaj datum je kasnije, 1983. godine od strane Ujedinjenih Nacija ustanovljen kao Svetski dan potrošača, i od tada ima važnu ulogu u kreiranju politike zaštite potrošača.

Ovaj važan dan služi I kao podsetnik da se svake godine preispitamo gde smo i dokle smo stigli sa usvajanjem i poštovanjem prava potrošača, i šta sve još treba da uradimo kako bi nam svima bilo bolje. Ne zaboravimo da smo svi potrošači i da od nas zavisi koliko će se čuti naš glas.

U to ime, želimo vam lepu I uspešnu potrošačku godinu, sa što više akcija, sniženja i rasprodaja, a što manje reklamacija i nepotrebnih sporova. Ako i ne bude baš sve ovako, tu smo uvek mi da Vam pomognemo da se problem reši.

Budite oprezni! Evo što je crna maska za kojom su svi poludjeli

PIL'ATEN Suction Black Mask se zadnje vrijeme jako puno oglašava na društvenim mrežama, a možete ju kupiti putem velikih svjetskih web shopova.

Zbog poskupljenja u januaru, cela Srbija se hvata za glavu: Evo koje su sve cene "otišle gore"

Januar je definitivno bio mesec poskupljenja. U prvom mesecu ove godine potrošačke cene su povećane za oko 1,4 odsto u odnosu na prethodni mesec, dok su u odnosu na januar 2016. povećane za čak 2,4 odsto.

Akcize i kurs dodali gas auto-plinu

Cene tečnog naftnog gasa (TNG) popularnog auto-plina poslednjih nekoliko dana porasle su od dva do pet dinara za litar na velikoj većini benzinskih stanica i punionica u zemlji.

Hrvati zabranili, Srbi još nemaju rešenje

Uvođenjem registra "Ne zovi" Hrvatska regulatorna agencija za mrežne delatnosti odlučila je da stane na put nasrtljivim trgovcima.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti5 PRLJAVIH TRIKOVA: Trgovci se služe svim i svačim da nam uvale bajato Na vrh strane