Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (627)

Novi skandal s mesom u EU

Belgijska kompanija „Veviba” falsifikovala podatke o roku trajanja mesa i u mesne proizvode stavljala klanični otpad.

Nova afera s prodajom mesa starog 12 godina trese Belgiju, Holandiju, Luksemburg i Veliku Britaniju. Vlasti u Belgiji, pre nekoliko dana, zatvorile su klanicu u Bastonju domaće kompanije „Veviba”, koja je falsifikovala podatke o roku trajanja mesa i u mesne proizvode stavljala klanični otpad. Sumnja se da je ovo meso stiglo i do Kosova.

Vida: Potrošači se najviše žale na obuću i odeću

Broj prigovora kupaca raste i 2017. godine bilo ih je skoro 17.000, trećinu više nego pre pet godina. 

"Prepečeni kancerogen" se nalazi u kafi, čipsu, keksu, pa čak i u hrani za bebe: EU blokira ovo zlo, a njega ima i dalje u našim pecivima i slatkišima

EU smanjuje nivo opasnog akrilmida, a naši proizvođači nastaviće da nas truju sve dok ne uđemo u EU.

Za manje od mesec dana nivo kancerogenog akrilamida u slatkišima i pecivima biće značajno smanjen u svim zemljama EU, ali ne i u Srbiji.

Igračke među najčešće otkrivenim opasnim proizvodima

Izveštaj Evropske komisija objavljen 12. marta o Sistemu brzog upozoravanja na opasne neprehrambene proizvode pokazao je da su nacionalne vlasti u 2017. više od 2.000 puta upozorile na opasne proizvode.

Veliki trgovci uskoro počinju da naplaćuju kese

U „Delezu“ i „Merkatoru S“ potvrdili za „Politiku” da traže model koji je održiv u praksi u Srbiji i još ne otkrivaju datum od kada kese više neće biti besplatne.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiBiljana Borzan predstavila direktivu: Nema više bofl robe za istočnu Europu Na vrh strane