Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (553)

U junu prva promena cene rominga

Sporazum o snižavanju cena roming usluga koji je postignut između Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Srbije biće primenjen u naredne tri godine.

Prva korekcija cena očekuje se u junu sledeće godine, izjavio je direktor Regulatorne agencije za elektronske komunkacije i poštanske usluge (RATEL), Milan Janković.

NE PALI TAJ FITILJ: Ovako su petarde sakatile decu u Srbiji

Petarde su nezaobilazna stavka svakog novogodišnjeg slavlja, a zajedno sa njima nam dolaze i brojne vesti o nesrećama, koje ponekad imaju i tragičan ishod. Zato, pre nego što se odlučite da zapalite taj fitilj, pogledajte kako su sve petarde osakatile ljude po Srbiji.

USPS: Bezdušno povećanje cena prevoza za penzionere

Udruženje sindikata penzionera Srbije (USPS) danas je najenergičnije protestovalo protiv najavljenog drastičnog poskupljenja prevoza za penzionere iako su nadležni iz Beograda i Sekretarijata za saobraćaj uveravali javnost da cena karata za gradski prevoz i od Nove godine ostaje ista.

10 NEUOBIČAJNIH ŽALBI SRPSKIH POTROŠAČA

Na šta se sve žalimo Regionalnom savetovalištu potrošača nasmejaće vas do suza! Ovo su najsmešniji primeri koji stižu pravo iz Beograda.

Novi sistem označavanja hrane startuje sa primenom

Novi sistem označavanja hrane startuje sa primenom u subotu, dana 13.12.2014. širom Evropske Unije. 

Naime, nova Uredba EU (br. 1169/2011) o pružanju informacija o hrani potrošačima, donela je novine u okviru postojećeg zakonskog okvira. Nova uredba predstavlja veliki napredak u postizanju veće transparentnosti kada je u pitanju hrana i njeni sastojci.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti5 PRLJAVIH TRIKOVA: Trgovci se služe svim i svačim da nam uvale bajato Na vrh strane