Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (639)

Europski parlament: Neprodana hrana u supermarketima mora se pokloniti

Europski parlament pozvao je zemlje Europske unije da što prije donesu zakone koje bi omogućili supermarketima da svu neprodanu hranu daju u humanitarne svrhe, umjesto da je bace!

Podsjetimo kako se u svijetu svake godine baci 1,3 milijardi tona hrane, a na godišnjoj razini stvara se gospodarski gubitak od 750 milijuna dolara, s negativnim posljedicama za okoliš. Francuski parlament početkom svibnja odlučio je tome doskočiti tako što je izglasao zakon prema kojem trgovački lanci ne smiju više bacati i uništavati neprodane prehrambene proizvode. Supermarketi u Francuskoj svu neprodanu hranu koja je i dalje u jestivom stanju će, prema novom zakonu, morati donirati dobrotvornim organizacijama, a preostala hrana prerađivat će se ili u hranu za životinje ili u poljoprivredno gnojivo. Sada je to inicijativa i Europske unije.

Banke nam još samo vazduh ne naplaćuju

U Srbiji je sve moguće, pa čak i to da banke svaku proveru stanja na računu na bankomatu klijentima naplaćuju i po 50 dinara, pravdajući se troškovima potrošenog papira i struje.

U nameri da nadoknade novac koji gube jer nemaju kome da daju kredite, banke su i od bankomata počele da prave „skupe igračke“.

Zašto četiri pomorandže koštaju koliko i GAJBA ŠLJIVA

Zbog nestašice limuna i pomorandži u Grčkoj i Turskoj ti agrumi u Srbiji nikada nisu bili skuplji - kilogram limuna juče je koštao 380 dinara, a pomorandži 260.

Limun se juče u Beogradu u pojedinim marketima prodavao po skoro 400 dinara, u Nišu po 350 i Leskovcu po 270 dinara. Kilogram pomoranži u prestonici istovremeno je koštao skoro 300 dinara, dok se na jugu zemlje mogao pazariti za 200.

Banke će morati da daju objašnjenje za svaki dinar

Od 1. oktobra svaki klijent banke u Srbiji dobijaće obavezni izvod sa svog tekućeg ili štednog računa, uz detaljno navedene troškove i naknade koje mu banka zaračunava. Uz to, ako banka planira da poskupi neku uslugu, o tome će klijenta morati da obavesti pismenim putem bar dva meseca ranije. Ovo su samo neke od izmena koje će se direktno odnositi na građane - klijente banaka kada narednog meseca počne primena Zakona o platnim uslugama.

Berza struje u Srbiji do kraja novembra

Berza električne energije (SEEPEX) u čijem radu će u početku učestvovati 10 do 15 evropskih i kompanija iz regiona, počeće da radi do kraja novembra, najavio je danas izvršni direktor te berze-SEEPEX Miloš Mladenović.

Interes velikih evropskih kompanija, koje čak i ne posluju u Srbiji za berzu u Beogradu je veliki i ona je prepoznata kao nukelus budućeg regionalnog spot tržišta električne energije, rekao je Mladenović novinarima na konfereniji o tržištu električne energije u organizaciji slovenačkog portala Energetika.net.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane