Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (682)

Više para za organsku hranu

Srbija je odlučila da više stimuliše proizvođače organske od tradicionalne hrane. Podsticaji za organsku proizvodnju ove godine uvećani su za oko 40 odsto u odnosu na konvencionalnu.

Ljubičasta pogača nije za srpsku trpezu

Ljubičasti hleb, za koji stručnjaci kažu da je mnogo zdraviji, jer sadrži više antocijanina, jedinjenja koje pomaže da šećer iz hleba sporije ulazi u krv i time produžava osećaj sitosti, može već dosta dugo, kako ukazuju na novosadskom Institutu za prehrambene tehnologije, da se nađe i u našim prodavnicma - kao purpurni hleb.

Deru narod reklamnim SMS porukama

Reklamne SMS poruke ili odjava od njih može da uveća račun za mobilni telefon za nekoliko stotina, pa čak i hiljada dinara. Dovoljno je da u salonu nameštaja, prodavnici obuće ili bele tehnike ostavite broj mobilnog telefona kako biste se dogovorili oko isporuke robe.

Imamo li para da se zdravo hranimo? Bombarduju nas savetima o zdravom životu.

Stalno slušamo kako moramo zdravo da se hranimo, kako je to važno za naše zdravlje. Ali sudeći prema podacima, zdravu ishranu sebi ne može svako da priušti.

Minus čak tri puta skuplji od keš kredita

Najveće banke u Srbiji sa najvećim brojem klijenata i pored preporuke Narodne banke Srbije, koja postoji već tri godine, i dalje zaračunavaju ekstremno visoke kamate na dozvoljeno prekoračenje po tekućem računu. Cena dozvoljenog minusa se kod deset vodećih banaka kreće od 28,88 do 37,40 odsto ili trostruko više nego što košta gotovinski kredit! Izuzetak su Poštanska štedionica koja prekoračenje po tekućem računu naplaćuje 20,04 odsto i Unikredit banka sa 21,90 odsto na godišnjem nivou. Najveću kamatu zaračunava Eurobanka - 37,40 odsto. Manje banke, poput Jubmesa na dozvoljeno prekoračenje po tekućem računu traže od 19,79 do 24,89 odsto.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiBesparica odavno istanjila šnicle Na vrh strane