Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (567)

LIČNI BANKROT - Strategija Narodne banke za građane Srbije

Narodna banka Srbije (NBS) priprema strategiju za rešavanje problematičnih kredita, kojom će biti ponuđeno rešenje za proglašenje ličnog bankrota građana, a rok za njeno donošenje je 30. jun 2015. godine, najavio je večeras generalni direktor Sektora za kontrolu poslovanja banaka NBS Željko Jović.

Pejpal konačno funkcioniše u Srbiji

Pejpal je sinoć ponovo omogućio naplatu putem ovog servisa, pa korisnici iz Srbije konačno mogu da uživaju u njegovom punom kapacitetu.

Vest da Pejpal ponovo radi u Srbiji večeras se raširila društvenim mrežama, a kako su se ove informacije pojavljivale ranije i nisu bile tačne, testirali smo da li zaista funkcioniše.

Dva strujna šoka u 2015.

Građanima Srbije računi za struju do kraja godine biće uvećani u dva navrata, i to u junu u proseku za 200 dinara i u novembru za još 300.

Struja će poskupeti zbog akciza do sedam odsto na majskim računima i još za sedam i po odsto na oktobarskim, saznaje "Blic".

Sa lupom u radnju do kraja godine

Kupci u Srbiji, prema zakonu ne bi trebalo više u kupovinu da nose lupu da bi pročitali sastav proizvoda. Međutim, veća slova na deklaraciji na većini artikala moraćemo da sačekamo, jer će se sa starim etiketama prodavati sve dok se ne potroše zalihe, ili do isteka roka trajanja. Tako ispada da samo ona roba sa datumom proizvodnje od 1. aprila, mora da ima nove, jasne i detaljnije deklaracije.

Sutra novi pravilnik - Konačno ćemo znati šta je u hrani koju kupujemo

Da li namirnice sadrže alergene, odakle dolazi meso i mesne prerađevine i nalazi li se u proizvodu sastojci štetni po zdravlje trebalo bi da znamo od aprila, kada na snagu stupa pravilnik o deklarisanju proizvoda.

Osim toga, potrošači više neće morati da u nabavku idu sa lupom, jer će kompletan sastav proizvoda, koji su proizvođači pokušavali da sakriju sitnim i zamrljanim fontom, sada morati da bude čitko odštampan slovima minimalne veličine 1,2 milimetra.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiČlanci poređani po datumu: jun 2016 Na vrh strane