Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (576)

Banke će morati da daju objašnjenje za svaki dinar

Od 1. oktobra svaki klijent banke u Srbiji dobijaće obavezni izvod sa svog tekućeg ili štednog računa, uz detaljno navedene troškove i naknade koje mu banka zaračunava. Uz to, ako banka planira da poskupi neku uslugu, o tome će klijenta morati da obavesti pismenim putem bar dva meseca ranije. Ovo su samo neke od izmena koje će se direktno odnositi na građane - klijente banaka kada narednog meseca počne primena Zakona o platnim uslugama.

Berza struje u Srbiji do kraja novembra

Berza električne energije (SEEPEX) u čijem radu će u početku učestvovati 10 do 15 evropskih i kompanija iz regiona, počeće da radi do kraja novembra, najavio je danas izvršni direktor te berze-SEEPEX Miloš Mladenović.

Interes velikih evropskih kompanija, koje čak i ne posluju u Srbiji za berzu u Beogradu je veliki i ona je prepoznata kao nukelus budućeg regionalnog spot tržišta električne energije, rekao je Mladenović novinarima na konfereniji o tržištu električne energije u organizaciji slovenačkog portala Energetika.net.

Zimnica nikad skuplja: Cela plata u špajz

Visoke cene voća i povrća, skuplja struja i nikad veća cena ulja razlozi su zbog kojih će mnoge domaćice ove godine odustati od spremanja zimnice. Domaćice koje odluče da napune špajz moraće da izdvoje pozamašnu sumu novca jer su na pijacama cene voća i povrća i dalje previsoke.

KONAČNO PRIZNALI: Ovo je najnezdravija namirnica koja se može naći na srpskom tržištu!

Ako vam se čini da je šećer najnezdravija hrana koju konzumirate, niste u pravu. Nova istraživanja objavljena u časopisu Plus One, kažu da je najnezdravija namirnica dugo znano sojino ulje.

TRGOVKINJA KAUFLANDA SNIMILA VODITELJA KAKO VRIJEĐA RADNIKE: Udarao je šakama i prijetio ribanjem podova zubnom četkicom

"Svatko neka napravi barem malu neku sitnicu i stvari će krenuti na bolje", ističe naša čitateljica, ogorčena radnica jedne poslovnice Kauflanda u Hrvatskoj.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiŠTROKA, SLAB INTERNET, BUKA GRADILIŠTA - Koje primedbe agencije moraju da reše, a na koje će vas "ODUVATI" Na vrh strane