Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (544)

Zimnica nikad skuplja: Cela plata u špajz

Visoke cene voća i povrća, skuplja struja i nikad veća cena ulja razlozi su zbog kojih će mnoge domaćice ove godine odustati od spremanja zimnice. Domaćice koje odluče da napune špajz moraće da izdvoje pozamašnu sumu novca jer su na pijacama cene voća i povrća i dalje previsoke.

KONAČNO PRIZNALI: Ovo je najnezdravija namirnica koja se može naći na srpskom tržištu!

Ako vam se čini da je šećer najnezdravija hrana koju konzumirate, niste u pravu. Nova istraživanja objavljena u časopisu Plus One, kažu da je najnezdravija namirnica dugo znano sojino ulje.

TRGOVKINJA KAUFLANDA SNIMILA VODITELJA KAKO VRIJEĐA RADNIKE: Udarao je šakama i prijetio ribanjem podova zubnom četkicom

"Svatko neka napravi barem malu neku sitnicu i stvari će krenuti na bolje", ističe naša čitateljica, ogorčena radnica jedne poslovnice Kauflanda u Hrvatskoj.

Nosimo kancerogenu odeću! Postoji samo jedan način da je prepoznate

Kupovina odeće i obuće u Srbiji postala je pravi ruski rulet. Od dve kupljene pamučne majice, velike su šanse da jedna od njih u stvari i nije napravljena od pamuka. Ali, to je tek početak zdravstvenih rizika koji prate šoping u siromašnim zemljama.

Uz nižu cenu gasa i novi potrošači

Pad cene gasa u poslednjih nekoliko meseci privukao je oko 15.000 potrošača ponovo ovom energentu, pred narednu grejnu sezonu. Kako je cena "plavog energenta" prethodnih godina vrtoglavo rasla, čak 80.000 domaćinstava tražilo je da se isključi sa gasne mreže. Ipak, potrošači se bojažljivo vraćaju priključku za gas, iščekujući još jedan talas pojeftinjenja, koji su iz Ministarstva energetike obećali do kraja ove godine.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiSAOPŠTENJE MINISTARSTVA TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA Na vrh strane