Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (639)

Naš kupac veruje u "mejd in Srbija"

Na rafovima srpskih trgovina, u proseku, trećina robe je iz uvoza! U trgovinskim kućama, gruba istraživanja pokazuju da oko 70 odsto ponude čini roba iz domaćih proizvodnih pogona, mahom svežeg povrća i voća, mlečnih i mesnih proizvoda, konditora, sokova. Inostrani proizvodi dominiraju kod aparata i kozmetike.

Koliko košta otkazivanje letovanja

Turisti koji otkažu putovanje pet dana pred polazak, ili kasnije, rizikuju da izgube sav uplaćeni novac za aranžman.

Zakon o turizmu propisao je opšte uslove putovanja kojima su uređena prava i obaveze putnika i turističke agencije u slučaju otkazivanja aranžmana.

U kućama našli 510 radnji bez papira

Biznismeni koji rade na crno više ne mogu da kriju svoje poslovanje po svojim ili iznajmljenim stanovima. Inspektori su u kontrolama od avgusta prošle do aprila ove godine, otkrili 510 stanova u kojima su poslovala neregistrovana preduzeća.

Dodeljeni prvi E-Trustmark sertifikati

Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Kovač rekla je, danas u Beogradu, na dodeli E-Trustmark sertifikata da se u doba u kojem živimo ne postavlja pitanje da li ćemo primenjivati nove standarde u oblasti elektronske trgovine odnosno da li ćemo uvoditi neke nove odnose prema potrošačima i unapređivati naše poslovanje.

Od 1. jula veće akcize - Cigarete skuplje najmanje 2,5 dinara po paklici

Pored ovog nameta koji se menja u januaru i julu od 2013. do 2016, postoje indicije da će neke duvandžije uvećati i proizvođačke cene, pa će pakla koštati i 10 dinara više.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane