Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (677)

Uključivanje članica NKEU u pripremu pregovaračkih pozicija za poglavlja 1 i 28

8. novembar 2016. u Beogradu, održana je  sednica radnih grupa Nacionalnog konventa o EU za poglavlje 1 – Slobodno kretanje robe, i poglavlje 28 – Zaštita potrošača i zdravlja. Sednici je predsedavao Dušan Protić, programski menadžer CEP-a za unutrašnje tržište i konkurentnost, u svojstvu koordinatora ovih radnih grupa.

[Obaveštenje za javnost] Sumnja u bezbednost hrane - dečje kašice

U skladu sa članom 9. Zakona o bezbednosti hrane („Sl. glasnik RS” br.41/2009), Ministarstvo zdravlja obaveštava javnost da postoji osnovana sumnja u bezbednost hrane i da bi mogla predstavljati rizik po zdravlje sledeće hrane:

Ko će moći da dobije žig „srpski kvalitet”

U radnjama bi uskoro mogle da se nađu mesne prerađevine sa oznakom „srpski kvalitet” koja bi morala da garantuje da su takvi proizvodi napravljeni isključivo od domaće sirovine. Isti žig predviđen je i za druge kategorije hrane – mleko i mlečne proizvode, voće, povrće, žitarice, uljarice, grožđe, med…

OD OVOG MESTA STREPI POLA SRBIJE

„Zašto ste mi odbili zahtev za kredit“, prvo je pitanje koje izgovori oko 3.000 ljudi koji svakog meseca pozovu Kreditni biro Udruženja banaka Srbije.

To je mesto od koga strepi barem pola Srbije, svi oni koji koriste usluge banaka i planiraju da uzmu kredit, uđu u minus ili "pozajme" kreditnu karticu. Svaki put kada dođete u bilo koju banku i tražite neku uslugu, sačekaju vas sa rečenicom: "Samo da pogledamo izveštaj Kreditnog biroa".

Sve više biramo domaće u odnosu na strane proizvode

Kada je u pitanju svakodnevna kupovina, pijace su i dalje jedno od aktuelnih mesta za svakog trećeg građanina naše zemlje. Najnoviji podaci IPSOSa o kupovnim navikama potrošača u Srbiji pokazuju da u malu kupovinu idemo gotovo svaki dan ili više puta nedeljno, dok velike kupovine obavljamo jednom ili dva – tri puta mesečno.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiBanke nam još samo vazduh ne naplaćuju Na vrh strane