Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (992)

I sveže meso se sve više naručuje online

Brojne životne navike morale su da se prilagođavaju ili čak u potpunosti promene za vreme pandemije, a te promene su možda više nego igde primetne u domenu kupovine. Roba se sve više naručuje online širom sveta, pa kompanije koje se bave e-prodajom po pravilu cvetaju, baš kao i one koje se bave dostavom. 

Da li dovoljno kontrolišemo namirnice ako i poznati proizvođači padaju na ispitu?

Niz slučajeva povlačenja namirnica iz prodaje zbog neispravnosti aktuelizovao je pitanje da li dovoljno kontrolišemo prehrambene proizvode. U Srbiji je kontrola tih proizvoda dobra, pa tako i bezbednost i kvalitet proizvoda, tvrdi za Sputnjik direktor Direkcije za nacionalne referentne laboratorije Nenad Dolovac.

Da li banke kažnjavaju potrošače?

Zbog novonastale situacije u vezi sa uvođenjem "kazne" od 1.000 dinara od strane pojedinih banaka za neosnovanu žalbu, kao i "penala" ako pogrešno upišu broj računa primaoca na uplatnici, CEPS-u se obratio određen broj revoltiranih potrošača sa pitanjem dokle banke misle da povećavaju cene svojih usluga i da li imaju pravo da naplaćuju tih 1.000 dinara ako je žalba neosnovana.

Pošta Srbije: Nova prevara, zloupotreba kurirske službe Post Express

Pošta Srbije upozorila je korisnike na novu prevaru kojom se zloupotrebljavaju ime i obeležja kurirske službe Post Express, napominjući da je u pitanju fišing prevara, odnosno pokušaj krađe podataka građana čija su meta korisnici aplikacije WhatsApp i nekih sajtova za kupoprodaju.

ZA SVAKU GREŠKU "CRVENA" PO DŽEPU: Banke uvele novu taksu za neosnovane žalbe i previde na uplatnicama

KLIJENTE pojedinih banaka u Srbiji poslednjih nedelja neprijatno su iznenadila obaveštenja da su uvedene nove takse. Nezadovoljne građane naročito je iznerviralo uvođenje "kazne" od 1.000 dinara za neosnovanu žalbu, kao i "penala" ako pogrešno upišu broj računa primaoca na uplatnici. Reagovala su i udruženja za zaštitu potrošača, a u Narodnoj banci Srbije su obećali da će da ispitaju zakonitost ovih naknadama.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiViše vole kebab od kranjske kobasice Na vrh strane