Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (715)

Vida: Potrošači se najviše žale na obuću i odeću

Broj prigovora kupaca raste i 2017. godine bilo ih je skoro 17.000, trećinu više nego pre pet godina. 

"Prepečeni kancerogen" se nalazi u kafi, čipsu, keksu, pa čak i u hrani za bebe: EU blokira ovo zlo, a njega ima i dalje u našim pecivima i slatkišima

EU smanjuje nivo opasnog akrilmida, a naši proizvođači nastaviće da nas truju sve dok ne uđemo u EU.

Za manje od mesec dana nivo kancerogenog akrilamida u slatkišima i pecivima biće značajno smanjen u svim zemljama EU, ali ne i u Srbiji.

Igračke među najčešće otkrivenim opasnim proizvodima

Izveštaj Evropske komisija objavljen 12. marta o Sistemu brzog upozoravanja na opasne neprehrambene proizvode pokazao je da su nacionalne vlasti u 2017. više od 2.000 puta upozorile na opasne proizvode.

Veliki trgovci uskoro počinju da naplaćuju kese

U „Delezu“ i „Merkatoru S“ potvrdili za „Politiku” da traže model koji je održiv u praksi u Srbiji i još ne otkrivaju datum od kada kese više neće biti besplatne.

Ko ne želi da znamo šta se nalazi u hrani koju jedemo? Primena pravilnika o deklarisanju je ponovo odložena, ovo je novi datum.

Proizvođači namirnica ponovo su se izvukli. Obaveza da na svojim proizvodima navedu sve informacije koje mogu da utiču na naše zdravlje odložena je za dodatnih šest meseci.

Tačno godinu i po dana imali su proizvođači da učine nešto što bi trebalo da bude jednostavno - da na ambalažu svojih slatkiša, grickalica, peciva, sokova i prerađevina napišu šta se sve nalazi u njima.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiUSLOV za ulazak u Francusku 120 EVRA DNEVNO Na vrh strane