Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (576)

Dodeljeni prvi E-Trustmark sertifikati

Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Kovač rekla je, danas u Beogradu, na dodeli E-Trustmark sertifikata da se u doba u kojem živimo ne postavlja pitanje da li ćemo primenjivati nove standarde u oblasti elektronske trgovine odnosno da li ćemo uvoditi neke nove odnose prema potrošačima i unapređivati naše poslovanje.

Od 1. jula veće akcize - Cigarete skuplje najmanje 2,5 dinara po paklici

Pored ovog nameta koji se menja u januaru i julu od 2013. do 2016, postoje indicije da će neke duvandžije uvećati i proizvođačke cene, pa će pakla koštati i 10 dinara više.

Banke odrezale provizije za uplatu letovanja, spremite se za skrivene troškove

Uplata avansa za letovanje u inostranstvu, bez obzira na sumu, u bankama u Srbiji košta od deset do čak 20 evra.

Kada je Beograđanin S. B. uplatio avans od 100 evra na račun vlasnika apartmana u Grčkoj, izbegavajući agencije, nije očekivao da će mu biti naplaćena provizija od čak 20 odsto. Na njegovo čuđenje dobio je odgovor da je u pitanju ukupna naknada banke koja šalje i koja prima novac i da ona iznosi 2.150 dinara bez obzira na to da li avans iznosi 100 ili 1.000 evra.

Prvi zeleniš stiže u Srbiju uvek iz komšiluka

Najranije voće i povrće na tezge pijaca u Srbiji tek retko dolazi iz naših plastenika i staklenika. U Srbiji, iako je na 13. poziciji među izvoznicima voća u svetu, i dalje najveći deo ranog povrća i voća potiče iz inostranstva. Kako sezona odmiče, međutim, stvari se, kažu stručnjaci, menjaju, pa se pojavljuju značajni tržišni viškovi.

"Nestle" povukao pahuljice iz Srbije

Švajcarska kompanija "Nestle Adrijatik", posle hrvatskog, povukla i sa srpskog tržišta proizvod "nestle pahuljice" zbog neusaglašene regulative o dozvoljenoj količini supstance tropan alkaloid u tim proizvodima.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiŠTROKA, SLAB INTERNET, BUKA GRADILIŠTA - Koje primedbe agencije moraju da reše, a na koje će vas "ODUVATI" Na vrh strane