Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Saveti (101)

Šta je HACCP standard?

HACCP je skraćenica od Hazard Analysis Critical Control Point što u prevodu na srpski jezik znači Analiza Opasnosti i Kritične Kontrolne Tačke. Predstavlja logičan, naučno zasnovan sistem kontrole procesa proizvodnje i distribucije prehrambenih proizvoda, koji omogućava:

Šta treba znati prilikom kupovine tehničkih proizvoda?

Kako kupovina tehničkih proizvoda za većinu potrošača u Srbiji predstavlja značajnu investiciju povedite računa da prilikom kupovine budete informisani o svemu onome što mislite da će vam možda kasnije predstavljati neki problem.

CEPS upozorava: Oprez sa vodoinstalaterima!

Zbog velikog broja prijava naših potrošača na enormno visoke cene plaćanja vodoinstalaterskih usluga upozoravamo i savetujemo naše potrošače da se obavezno pre početka pružanja usluge informišu o tome kolika je cena tražene usluga, da li vodoinstalater poseduje radnju i da se sa vodoinstalaterom napravi neka vrsta ugovora u kojem će biti nazačena vrsta i cena usluge.

Šta su android “smart” telefoni?

Android je operativni sistem i telefoni koji ga imaju sadrže aplikacije, odnosno programe koji zahtevaju  stalnu vezu sa Internetom. Zbog toga oni mogu da ostvare Internet saobraćaj, a da korisnik to i ne zna.

Potrošači, oprezno sa kokicama!

Američka Agencija za hranu i lekove FDA upozorila da su kesice za kokice presvučene kiselinom koja je veoma opasna po zdravlje. U upozorenju koje je izdala FDA, a koje prenose svetski mediji, ističe se da se „perfluorooktanoična kiselina (PFOA), kojom su presvučene kesice za pripremu kokica u mikrotalasnoj pećnici, nalazi u količinama većim od 300 mikrograma po kilogramu“.

Strana 4 od 4

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeSavetiVolonteri CEPS-a u obilasku prodavnica i pijaca, jun 2017. godine Na vrh strane