Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Saveti (111)

Znamo li šta jedemo?

Pa ko preživi... Neki aditivi su toliko opasni da na ljude mogu da deluju mutageno i u drugom ili trećem kolenu i ostavljaju veoma velike posledice po zdravlje ljudi.

Prljave tajne industrije hrane

10 činjenica koje žele da sakriju od vas po svaku cenu.

Zašto bi vam turistička agencija vratila novac i omogućila da odustanete od ugovora?

Pre nego što pomislite da odete negde na odmor, posredstvom turističke agencije morate da znate i upamtite Član 42 Zakona o turizmu koji glasi: “Turistička agencija obavlja delatnost radi sticanja dobiti, u skladu sa ovim zakonom i propisima donetim na osnovu ovog zakona“.

Reklamacije na turističko putovanje

Obavezno  čitajte Opšte uslove putovanja agencije.

Godišnji odmori su uveliko počeli. Krenuli ste na letovanje i niste zadovoljni onim  što ste tamo zatekli, od smeštaja, usluge, cene, pa i samog putovanja.

Ključno pitanje – kako prepoznati koji je koji “sok”?

Pravilnici o ispravnosti namirnica razlikuju pet vrsta proizvoda koje svi mi zovemo “sok”.

Strana 4 od 4

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeSavetiNeradni je dan, bankomat vam nije isplatio novac, a račun vam je ZADUŽEN. Šta činiti? Na vrh strane