Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Saveti (92)

Planirajte kupovinu, to je jedini način da sebi priuštite sve namernice

Hladni dani polako prolaze ali svakodnevna potreba za vitaminima i kupovinom voća i povrća ostaje na listi za dnevnu i nedeljnu kupovinu. Volonteri Centra potrošača Srbije pratili su cene voća i povrća 10.02. 2014. u pet velikih marketa i Veletržnici (Kvantaškoj pijaci).

Šta učiniti kad vam se štedljiva sijalica razbije u stanu

OVO MORATE ZNATI: Šta učiniti kad vam se štedljiva sijalica razbije u stanu - nikako je ne dirajte golim rukama!

Evo kako i zašto možete da tužite banku

Povećanje kamate zbog finansijske krize, te naplata kredita po nižem kursu, a otplata po višem, i provizije koje bankari nazivaju i pratećim najčešći su osnovi zbog kojih građani mogu da tuže banke.

Advokati tvrde da je najčešći razlog za tužbu povećanje kamate u skladu s promenom poslovne politike banke, bilo da je u pitanju kredit, dozvoljeni minus ili kartica. Sa ovakvom praksom banke su počele 2008. Osnovne kamate libor i euribor su pale, ali pojedine banke nisu smanjivale kamatu, neke su je čak povećavale i do dva procenta. 

Mračna strana bele čokolade: Razmislite dvaput pre nego što je uzmete

Bela čokolada, koju deca naprosto obožavaju, zapravo je mešavina masnoća i hemijskih aroma. Nutricionisti upozoravaju da ovaj proizvod potpuno neopravdano nosi ime “čokolada”, jer ne sadrži glavni sastojak prave čokolade, kakao.

Kako tvrde specijalisti za ishranu, proizvođači bele čokolade umesto kakao maslaca koriste druge biljne masti, pa bela čokolada ne može da posluži ni kao najlošija zamena za čokoladu.

Saveti za kupovinu u megamarketima ovog vikenda

U Maksiju je kilogram rolovane punjene svinjske plećke 589. Intereks nudi ovog vikenda litar i po jogurta „vedro“ po 89.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeSaveti Na vrh strane