Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Saveti (96)

Volonteri CEPS-a u obilasku prodavnica. Septembar 2015.

Potrošači, stigla nam  je jesen. Voće i povrće nam je potrebnije nego do sada. Zimnica se uveliko sprema, Pijace i prodavnice šarene se od takvih proizvoda. Od povrća i voća  koje se odmah priprema za upotrbu do povrća i voća koje je nemenjeno za spremanje zimnice.  Zbog toga su volonteri CEPS-a ponovo 25. septembra 2015. godine,  obišli prodavnice i pijace i popisali cene šljiva, nektarina, bresaka, paprike, paradajza kupusa...

Pogledajte i uporedite cene koje vam najviše odgovararu. Koliko je koja prodavnica  udaljena od vašeg stana, da li možete sami da doneste ono što ste kupili ili vam trebaju kola ili taxi da to prevezete. Koliko vam se i šta vam se najviše isplati. Prijatno uživanje u konzumirnju i spremanju zimnice.

8 stvari koje odmah morate da prestanete da radite telefonu ako ne želite da ga upropastite

Smartfon je verovatno vaša mala beba. Nažalost, prema njemu se sigurno ne odnosite onako kako bi trebalo i radite neku od ovih 8 stvari, ili sve.

Šta je potrebno da proverite kada kupujete vodu u plastičnim flašama.

Šta znate o tome kako je pravilno kupovati flaširanu vodu? Najverovatnije ste čuli  za savet da samo obratite pažnju na dno flaše, da ono bude u redu. Ali, to nije dovoljno da zaštitite svoje zdravlje.

Plastične flaše na svojim etiketama uvek imaju informaciju od koje vrste plastike su napravljene. Ova informacija je veoma bitna. Jer  plastika oslobađa u sadržaj flaše hemikalije različitog stepena opasnosti.

Volonteri CEPS-a u obilasku prodavnica. Avgust 2015.

Volonteri CEPS-a u akciji. Cene na dan 25. 08. 2015. Na pijacama i u prodavnicama u Beogradu nalazi se veliki izbor voća i povrća. Volonteri CEPS-a na ovaj način pokušavaju da  pomognu  potrošačima kakao da se ne odreknu neophodnih vitamina, a da  budžet  može to da izdrži. Kada god to budu mogli volonteri CEPS-a će obilaziti pijace i prodavnice i na taj način pomagati potrošačima  koji ne mogu ili nemaju vremena za obilazak prodavnica, da za sebe  naprave najpovoljniji izbor.

Pet načina kako vas varaju na pijaci

Na jednoj beogradskoj pijaci kupila sam četiri kilograma jagoda da spremim džem. Međutim, kada sam došla kući, slučajno sam ponovo izmerila jagode i utvrdila da ima 800 grama manje.

Ovako Ljiljana M. (56) opisuje jedan od načina kako prodavci na srpskim pijacama varaju kupce. Ljiljana slučaj nije prijavila inspekciji jer, kako kaže, „neka ide prodavcu na dušu“.

Iskusni trgovci služe se raznim tehnikama kako bi prodali proizvode lošeg kvaliteta, naplatili više ili dali manju količinu. Kada kupac uvidi da je prevaren, obično dolazi do rasprave, gde prodavac poriče da je počinio prevaru. Ovakve situacije najčešće se završavaju dogovorom.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeSavetiSpisak štetnih i dozvoljenih emulgatora Na vrh strane