Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Saveti (92)

Pet načina kako vas varaju na pijaci

Na jednoj beogradskoj pijaci kupila sam četiri kilograma jagoda da spremim džem. Međutim, kada sam došla kući, slučajno sam ponovo izmerila jagode i utvrdila da ima 800 grama manje.

Ovako Ljiljana M. (56) opisuje jedan od načina kako prodavci na srpskim pijacama varaju kupce. Ljiljana slučaj nije prijavila inspekciji jer, kako kaže, „neka ide prodavcu na dušu“.

Iskusni trgovci služe se raznim tehnikama kako bi prodali proizvode lošeg kvaliteta, naplatili više ili dali manju količinu. Kada kupac uvidi da je prevaren, obično dolazi do rasprave, gde prodavac poriče da je počinio prevaru. Ovakve situacije najčešće se završavaju dogovorom.

Volonteri CEPS-a u obilasku prodavnica. Jun 2015.

Volonteri CEPS-a u akciji. Cene na dan 10. 06. 2015. Na pijacama i u prodavnicama u Beogradu nalazi se veliki izbor voća i povrća. Volonteri CEPS-a na ovaj način pokušavaju da  pomognu  potrošačima kakao da se ne odreknu neophodnih vitamina, a da  budžet  može to da izdrži. Kada god to budu mogli volonteri CEPS-a će obilaziti pijace i prodavnice i na taj način pomagati potrošačima  koji ne mogu ili nemaju vremena za obilazak prodavnica, da za sebe  naprave najpovoljniji izbor.

Volonteri CEPS-a u obilasku prodavnica. Maj 2015.

Volonteri CEPS-a u akciji. Na pijacama i u prodavnicama u Beogradu nalazi se veliki izbor voća i povrća. Volonteri CEPS-a na ovaj način pokušavaju da  pomognu  potrošačima kakao da se ne odreknu neophodnih vitamina, a da  budžet  može to da izdrži. Kada god to budu mogli volonteri CEPS-a će obilaziti pijace i prodavnice i na taj način pomagati potrošačima  koji ne mogu ili nemaju vremena za obilazak prodavnica, da za sebe  naprave najpovoljniji izbor.

10 osnovnih načela zaštite potrošača u EU

Ovaj dokument  izdala je Opšta uprava Evropskog povereništva za zaštitu zdravlja i potrošača kojim se rukovodi zakonodavstno Evropske unije u zaštiti svojih potrošača bez obzira na to u kojoj od Evropskih zemalja žive i rade.

Promocija prava potrošača, blagostanje i dobrobit temeljne su vrednosti u Evropskoj uniji. Stvarna zaštita potrošačkih prava zavisi od toga koliko su pojedine države u svoje nacionalne zakone ugradile ova načela.

Volonteri CEPS-a u obilasku prodavnica. April 2015.

April. Na pijacama i u prodavnicama u Beogradu nalazi se veliki izbor voća i povrća. Volonteri CEPS-a na ovaj način pokušavaju da  pomognu  potrošačima kakao da se ne odreknu neophodnih vitamina, a da  budžet  može to da izdrži. Kada god to budu mogli volonteri CEPS-a će obilaziti pijace i prodavnice i na taj način pomagati potrošačima  koji ne mogu ili nemaju vremena za obilazak prodavnica, da za sebe  naprave najpovoljniji izbor.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeSaveti Na vrh strane