Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial


Osnivamo tri nove organizacije potrošača na jugu Srbije

12. septembar 2012. 10:15:44 Pročitano 4498 puta
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

Centar potrošača Srbije (CEPS) u partnerstvu sa Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) osniva tri nove organizacije potrošača u Aleksincu, Prijepolju i Knjaževcu u kroz projekat „Unapređenje ambijenta za zaštitu potrošača na jugu Srbije“ koji je finansiran od strane Fonda za otvoreno društvo Srbija.

Zaštita potrošača u celoj zemlji je na veoma niskom nivou a na jugu Srbije je situacija još lošija. Organizacije potrošača aktivne su u Nišu, Prokuplju i Vlasotincu. Zbog toga smo uz podršku Fonda za otvoreno društvo Srbija pokrenuli projekat koji treba da omogući osnivanje novih organizacija u još tri grada i time doprinese unaprešenju ambijenta za zaštitu potrošača u regionu Južne Srbije.

U prvoj fazi projekta održaćemo konsultativne sastanke sa različitim akterima u ova tri grada: građanima, potrošačima, nevladinim organizacijama, predstavnicima medija i lokalnih samouprava.  Početkom 2013. godine organizovaćemo informativno-edukativne seminare u Aleksincu, Prijepolju i Knjaževcu kako bismo građane informisali o zaštiti potrošača i prednostima koje imaju potrošači u gradovima u kojima deluju organizacije potrošača. Do juna ćemo osnovati organizacije potrošača u ova tri grada i organizovaćemo im obuke za jačanje kapaciteta i sticanje ključnih znanja i veština koje zahteva savremena zaštita potrošača.

Tokom leta i na jesen planiramo lokalne kampanje za promociju novoosnovanih organizacija i podizanje svesti građana o značaju zaštite potrošača.

Za više informacija i uključivanje u procese osnivanja organizacija u Aleksincu, Prijepolju ili Knjaževcu, možete se obratiti Mariji Vidi na: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..

CEPS

Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije, kao i želja da se kroz zaštitu prava potrošača od pasivnog konzumera stvori aktivni potrošač svestan svojih prava.

Adresa sajta www.ceps.rs

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeOsnivamo tri nove organizacije potrošača na jugu Srbije Na vrh strane