Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial


Zadaci delovanja CEPS-a

08. decembar 2010. 01:00:00 Pročitano 3911 puta
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)
  • Zalaganje za sprovođenje i unapređenje primene Zakona o zaštiti potrošača u R. Srbiji, kao i drugih akata donetih na osnovu tog Zakona;
  • Zalaganje za unapređenje zaštite potrošača utemeljenih i ugrađenih u Nacionalnom programu Zaštite potrošača R. Srbije;
  • Obaveštenje svojih člnova o njihovim pravima i obavezama;
  • Obaveštavanje svojih članova o pojavama na tržištu;
  • Vođenje evidencije o primljenim prijavama i postupcima preduzetim za njihovo rešavanje;
  • Nastupanje u javnosti, medijima u skladu sa dobijenim ovlašćenjima svojih članica, radi zaštite potrošača;
  • Promovisanje svoga rada putem tribina, predavanja i drugih skupova, na neprofitnoj osnovi;
  • Zalaganje za učešće CEPS-a u raspravama skupštinskih odbora za poboljšanje položaja potrošača;
  • Objavljivanje liste trgovaca koji su tokom proteklih godinu dana oštetili potrošače ili svesno prodavali proizvode opasne po zdravlje i sigurnost potrošača, a koje CEPS dobija od svojih članova;
  • Stalna saradnja sa odgovarajućim organima lokalne samouprave;
  • Saradnja sa stručnim organizacijama u zemlji i inostranstvu koje podržavaju rad CEPS-a;
  • Saradnja sa stručnim organizacijama u zemlji i inostranstvu koje se bave zaštitom potrošača;
  • Objavljivanje časopisa i drugih stručnih publikacija koje svojim sadržajem pridonose ostvarenju ciljeva delovanja CEPS-a.
Više iz ove kategorije « Vizija CEPS-a Skupština »

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

U kojoj oblasti su najvise prekršena vaša potrošačka prava tokom 2016. godine:

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeO namaCeps - OrganizacijaZadaći delovanja Na vrh strane