Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

English (8)

European Citizens' rights: patients' involvement and Cross Border Care

16th May 2013 – Brussels. 

The 7th European Patients' Rights Day (EPRD) will be dedicated to the final principle of the European Charter of Patients' Rights, i.e. the "Right to participate in policy making in the area of health". Active Citizenship Network (ACN) has decided to emphasize it in occasion of the 7th EPRD for two reasons:

Improving the ambience for consumer protection in southern Serbia

Consumer Center of Serbia (CEPS) in partnership with Western Balcan Socio-Economic Center (WB-SEC)  is establishind tree new consumer organizations in city of Aleksinac, Prijepolje and Knjazevac within the project „Improving the ambience for consumer protection in southern Serbia“ , financed by Fund for an Open Society in Serbia.

CEPS is managed by the Assembly as the highest authority. Mandate of members of the Assembly period is four (4) years.

  • Lobbying for the implementation and promotion of implementation of the Law on Consumer Protection in Republic of Serbia, as well as other documents issued under that Act;

CEPS vision is to bring together and connect as many independent consumer organizations and individuals in Serbia for joint action in the field of consumer protection, in accordance with applicable laws, as well as European and international standards, to promote the rights and interests of consumers in the public and contributes to strengthening the position of consumers.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeEnglishČlanci poređani po datumu: decembar 2014 Na vrh strane