Dešavanja
Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (89)

Radionica Upravljanje projektima

Predstavnici Centra potrošača Srbije prisustvovali  su 26. i 27. septembra radionici Upravljanje projektima, koju je realizovao IPA projekat “Jačanje zaštite potrošača u Srbiji“.

Svečano otvaranje novih prostorija Centra za Zaštitu Potrošača u Senti 14. 09. 2013. god.

Zahvaljujući angažovanju Lokalne samouprave, dana 14.09.2013. godine u Senti u ulici Narodne bašte broj 2.  svečano je otvorena nova kancelarija udruženja Centra za zaštitu potrošača Opštine Senta, koje se nalazi u sastavu CEPS-a.

Na otvaranju je učestvovalo je preko 40 zvanica-potrošačkih aktivista iz Sente, kao i najviših predstavnika Lokalne Samouprave, okolnih opština  kao i  gosti iz Mađarske županije Čongrad na čelu sa gospodinom Petrik Šandorom, koji je došao u funkciji  direktora  Vladine Kancelarije za zaštitu potrošača i inspektorijata županije Čongrad,  sa kojom je CEPS potpisao sporazum o saradnji.

Evropska nedelja mobilnosti – Čist vazduh, ti si na potezu!

Povodom Evropske nedelje mobilnosti, a u okviru projekta “Mobilnost, paradigma evropskog građanstva”, koji finansira Evropska komisija, Centar potrošača Srbije održao je konsultativni sastanak sa temom „Saobraćaj u Srbiji i Beogradu: izazovi i težnje za budućnost“, kojem su prisutvovali svi akteri u procesu saobraćaja.

Dobrovoljno rešavanje sporova doprinosi rasterećenju sudova

Medijacija, kao alternativni način rešavanja sporova, odavno je poznat u pravu evropskih zemalja kao efikasno sredstvo za rešavanje sporova bez angožovanja skupog i glomaznog državnog pravosudnog sistema, rekao je danas dr Danilo Nikolić, državni sekretar u Ministarstvu pravde i državne uprave na otvaranju javne rasprave o Radnoj verziji Zakona o posredovanju u rešavanju sporova, koja je održana u velikoj sali Apelacionog suda u Beogradu.

Efektivna zaštita - u susret  novom zakonu

Centar potrošača Srbije (CEPS), Privredna komora Srbije (PKS) i Zapadnobalkanski institut (WEBIN) 06. 09. 2013. organizovali su okrugli sto posvećen zaštiti potrošača i procesu izrade novog Zakona o Zaštiti potrošača. Preko 60 učesnika razogavaralo je o aktuelnim temama iz ove oblasti.

Strana 3 od 3

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanja17-ti Ekonomski samit Srbije Na vrh strane