Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (94)

Seminar o zaštiti potrošača

U prostorijama  Regionalne privredne komore, danas je održan seminar na temu Nacrt Zakona o zaštiti potrošača-obaveze trgovaca i primeri dobre prakse. Seminar je organizovan u okviru projekta Jačanje zaštite potrošača u Srbiji koji realizuje Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i regionalnim komorama.

Studijska poseta Grčkoj 2013. Godine

U organizaciji IPA projekta i European Profiles S.A u periodu od 29.10. do 02.11. 2013. godine  organizovana je studijska poseta Grčkoj, tačnije Atini.Cilj studijskog putovanja  bio je upoznavanje institucionalnog okvira za rešavanje potrošačkih sporova , a posebno imajući u vidu ekonomsku krizu koja je ponajviše zahvatila Grčku. Predstavnici Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija sa četiri predstavnika regionalnih potrošačkih savetovališta, među kojima je bio i predstavnik CEPS-a, dipl.pravnik Ana Begenišić , posetili su Generalni sekretarijat potrošača,Ombudsmana za potrošače i potrošačku organizaciju EKPIZO.

Seminar „Zaštita kolektivnih interesa  potrošača“

24. i 25. oktobra 2013.godine u Beogradu je održan  seminar „Zaštita kolektivnih interesa potrošača“, koji je Ministarstvo spoljne  i unutrašnje trgovine i telekomunikacija organizovalo u saradnji sa IPA projektom „Jačanje zaštite potrošača u Srbiji“ finansiranog od strane EU.

Uspeli smo 2010. godine...

U Beogradu, ispred TC "Ušće", 13.11.2010, Centar potrošaca Srbije održao je akciju potpisivanja peticije "Ne za GMO", koju je pokrenuo Ekološki pokret Novog Sada.

Cilj akcije bio je da se ne dozvoli izmena zakona o zabrani uzgajanja i prometa  genetski izmenjenog semena u komercijalne svrhe, čija izmena se priprema od strane pojedinih interesnih grupa.

Održana četvrta sednica Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača

Nacionalni savet za zaštitu potrošača održao je danas u Beogradu četvrtu sednicu, koju je vodio predsednik ovog tela i potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaDirektiva o pravima pacijenata u prekograničnoj zdravstvenoj zaštiti Na vrh strane