Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (82)

Apelujemo na Agenciju za energetiku da preispita poskuplenje struje

Samo najavljeno poskupljenje struje , već je dovelo do poskupljenja mesa i prerađevina od mesa  u pojedinim mesarama, a sigurno će dovesti do  povećanja cena  drugih osnovnih životnih namirnica, kod kojih se električna energija koristi u većoj meri, kao što su prerađevine od  mleka, proizvodi pekarske industrije,  koje su ionako među najvišima u Evropi.

Prezentacija registra žalbi potrošača u okviru IPA projekta „Jačanje zaštite potrošača“.

Dana 26.06.2013. godine u "Sava Centru" u Beogradu je održana prezentacija registra žalbi potrošača u okviru IPA projekta "Jačanje zaštite potrošača" čiji je glavni cilj da osnaži sprovođenje Zakona o zaštiti potrošača na teritoriji Republike Srbije, uspostavljanjem nacionalnog informacionog sistema za upravljanje žalbama i upitima potrošača.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova okviru IPA projekta „Jačanje zaštite potrošača“

Dana 27. I 28. juna 2013. godine u ,,Sava Centru’’ u Beogradu je održan seminar Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova u okviru IPA projekta ,,Jačanje zaštite potrošača’’ čiji je glavni cilj da uputi organizacije potrošača na vansudsko i alternativno rešavanje sporova kako bi se na kvalitetan, dostupan  a siguran način obezbedila zaštita potrošačkih prava a istovremeno izbegao skup i glomazan sudski postupak.

Konstitutivna sednica Saveta za bezbednost proizvoda

Konstitutivna sednica Saveta za bezbednost proizvoda održana je 17. 06. 2013. god. u Beogradu, a za predsednika tog tela je imenovana Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija.

Potpisan Sporazum o saradnji između Nacionalne Službe za Zaštitu Potrošača Mađarske, Centra potrošača Srbije i Vladnikog Ureda Županije Čongrad

U četvrtak 06.06.2013. godine u 12.00 časova u Segedinu, održan je sastanak kojem su prisustvaovali predstavnici Nacionalne službe za Zaštitu Potrošača Mađarske, Centra potrošača Srbije i Vladinog Ureda Županije Čongrad, povodom potpisivanja Sporazuma o saradnji.

Strana 3 od 3

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaSvetski dan potrošača Na vrh strane