Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (76)

Dodeljena priznanja “Moj izbor 2014″ za duštvenu odgovornost

U utorak, 30. septembra 2014. godine, u Svečanoj sali Skupštine grada, po četvrti put, svečano su dodeljena priznanja “Moj izbor” za društvenu odgovornost.

Ove godine dodeljeno je 13 priznanja kompanijama za njihove društveno-odgovorne akcije, kao i dve zlatne medalje za najodgovorniju kompaniju i za najbolju društveno-odgovornu aktivnost u 2014. godini.

Novim zakonom do većih prava potrošača

Predsednica  Centra za zaštitu potrošača  Vera Vida kaže za RTS da novi zakon o zaštiti potrošača, koji će se primenjivati od sutra, donosi veća prava kupcima, ali i veću ulogu tržišnih inspektora. Predstavnici evidentiranih udruženja potrošača moći će da utiču na formiranje cena komunalnih usluga, najavljuje Vida.

NALED I NKEU O POLITICI KONKURENCIJE

27. avgusta 2014. u Narodnoj skupštini održan je prvi sastank Radne grupe 6 Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji za pregovaračko poglavlje 8 politika konkurencije, kojom koordinira NALED.

PROGOVORI O PREGOVORIMA

9. juna 2014. godine sa početkom u 11.00 časova u Medija centru u Beogradu, Centar za evropske integracije Beogradske otvorene škole uz podršku Fondacije za otvoreno društvo Srbija, organizovao je konferenciju “Progovori o pregovorima - aktivni i informisani građani ili pasivni posmatrači procesa pregovora o pristupanju Srbije EU?”.

ZAVRŠNA KONFERENCIJA PROJEKTA JAČANJE ZAŠTITE POTROŠAČA

Povodom završetka projekta "Jačanje zaštite potrošača" čije je sprovođenje započelo 2011. godine, organizovana je konferencija 29. aprila u hotelu Crown Plaza, na kojoj su prisustvovali i predstavnici Udruženja trgovine Privredne komore Beograda.  Glavni cilj projekta bilo je uspostavljanje saradnje sa svim relevantnim akterima u ovoj oblasti, poboljšanje zaštitite i promovisanje prava i interesa potrošača u Srbiji, u skladu sa zakonodavstvom EU i najboljim praksama.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaPrava potrošača izazov ili šansa za brend i kompaniju Na vrh strane