Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (91)

Udruženje RODITELJ je ostvarilo saradnju sa Centrom potrošača  Srbije

Poštovani roditelji,  na osnovu velikog broja vaših pristiglih pitanja u vezi preplaćenih iznosa za vrtiće, Udruženje RODITELJ je ostvarilo saradnju sa Centrom potrošača  Srbije i u tom smislu smo zajednički pripremili osnovne informacije vezane za ovu temu:

Prava potrošača izazov ili šansa za brend i kompaniju

Beograd, 30.03.2016 – Okrugli sto „Prava potrošača: izazov ili šansa za brend i kompaniju“ na kom su učestvovali predstavnici Ministarstva trgovine, proizvođači prehrambenih proizvoda, bele tehnike, trgovački lanci i teleoperater, kao i predstavnica udruženja potrošača održan je danas u hotelu Crowne Plaza, u organizaciji PR agencije Pristop. Na okruglom stolu pružen je bolji uvid u ulogu države u obezbeđivanju ambijenta za poštovanje prava potrošača, ali i predstavljeni dobri primeri iz domaće poslovne prakse jednih od ključnih aktera u privrednom životu Srbije. 

Ambasada Kanade u Beogradu obeležila Međunarodnu godinu mahunarki

U rezidenciji kanadske ambasade u Beogradu, 23. marta 2016. godine obeležena je Međunarodna godina mahunarki. Sve prisutne pozdravio je ambasador Kanade u Srbiji Filip Pinington i izneo  da je Kanada drugi po veličini proizvođač mahunarki u svetu.

E-trgovina u Srbiji prati korak sa zemljama u regionu

Dana, 23. 03 2016. god u Beogradu održana je radionice o e-trgovini. Na radionici su govorili: načelnik Odeljenja za trgovinu i razvoj konkurencije u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Željko Rakić,  Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović, Direktor Direkcije za e-upravu Dušan Stojanovi, Ivan Brkić i Aleksandar Birovljev, eksperti na projektu koji su vodili radionicu.

OBELEŽAVANJE 15. MARTA, SVETSKOG DANA POTROŠAČA

U utorak 15. marta od 12–17 časova u TC Stadion Centar potrošača Srbije–CEPS će i ove godine obeležiti Svetski dan potrošača u neposrednom kontaktu sa potrošačima. Sistem bezbednog upravljanja hemikalijama je centralna tema o kojoj će predstavnici CEPS-a informisati prisutne. Takođe, za vreme trajanja akcije savetnici CEPS-a će biti dostupni i za sva druga potroščka pitanja, nedoumice i izazove.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaKa boljoj Evropi za građane i građanke Na vrh strane