Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (79)

Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu

Okrugli sto na temu: „Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu“  održan je u sredu, 11.02.2015. u 10h u hotelu Hyatt pružio je  bolji uvid u ulogu države u obezbeđivanju ambijenta za podizanje kvaliteta, kao i šta je pravo potrošača na kvalitetan proizvod.

Eko dizajn proizvoda koji utiču na potoršnju energije

Dana 28.  januara 2015. godine  Ministarstvo rudarstva i energetike Republike Srbije je u saradnji sa timom PLAC projekta i Privrednom komorom Srbije održalo radionicu pod nazivom "Eko-dizajn proizvoda koji utiču na potrošnju energije".

Primopredaja „Sveobuhvatne analize i izveštaja o sistemu izvršenja u Srbiji“

Od jeseni 2013. godine, Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH), u okviru svog Programa za pravne i pravosudne reforme sprovodi projekat pod nazivom „Vladavina prava i izvršenje potraživanja” (Rule of Law and Enforcement, RoLE) koji se u potpunosti usredsređuje na unapređenje sistema izvršenja potraživanja u Srbiji.

Dodeljena priznanja “Moj izbor 2014″ za duštvenu odgovornost

U utorak, 30. septembra 2014. godine, u Svečanoj sali Skupštine grada, po četvrti put, svečano su dodeljena priznanja “Moj izbor” za društvenu odgovornost.

Ove godine dodeljeno je 13 priznanja kompanijama za njihove društveno-odgovorne akcije, kao i dve zlatne medalje za najodgovorniju kompaniju i za najbolju društveno-odgovornu aktivnost u 2014. godini.

Novim zakonom do većih prava potrošača

Predsednica  Centra za zaštitu potrošača  Vera Vida kaže za RTS da novi zakon o zaštiti potrošača, koji će se primenjivati od sutra, donosi veća prava kupcima, ali i veću ulogu tržišnih inspektora. Predstavnici evidentiranih udruženja potrošača moći će da utiču na formiranje cena komunalnih usluga, najavljuje Vida.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaKonferencija povodom početka Tvinig projekta IPA 2013 "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji" Na vrh strane