Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (82)

Svetski dan potrošača

Poštovani potrošači srećan vam 15. mart, Svetski dan potrošača! 

Nadamo se da će trgovci u duhu praznika, i ove godine pokazati dobru poslovnu politiku i poznavanje i poštovanje prava potrošača, a potrošači s druge strane da su dobro informisani i da znaju svoja prava.

Godišnja skupština CEPS-a

Dana 22.02.2018. godine u prostorijama CEPS-a , održana je redovna godišnja skupština. Skupštini je prisustvovalo više od 50% organizacija, članica CEPS-a. Predsednica Vera Vida, podnela je godišnji izveštaj o radu udurženja i aktivnostima koje su sprovedene u 2017 godini.

Predstavljanje Programa ekonomskih reformi 2018-2020

Dana 19. januara 2018. U prostorijama Kluba narodnih poslanika, održane su završne konsultacije „Predstavljanje Programa ekonomskih reformi 2018-2020“.

U Privrednoj Komori Beograda održan je okrugli sto na temu "Nadzor u oblasti zaštite potrosača"

Dana 07.12.2017. godine održan je okrugli sto na temu “Nadzor u oblasti zaštite potrošača” koji je u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekominkacija održan u Privrednoj komori Srbije - Privrednoj komori Beograda, koji je privukao veliki broj privrednika.

Sednica Radne grupe Nacionalnog Konventa o EU

Dana 9. oktobara 2017.  u prostorijama Centra za evropske politike (CEP) održana je sednica Radne grupe Nacionalnog Konventa o EU (NKEU) za Poglavlje 28 (Zaštita potrošača i zdravlja), kojom rukovodi CEP. Sednici su, pored predstavnika organizacija članica Radne grupe, prisustvovali i predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i predstavnici Ministarstva zdravlja.

Strana 1 od 3

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaV. Međuškolsko takmičenje u poznavanju potrošačkog prava Na vrh strane