Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (76)

U Privrednoj komori Srbije održan je okrugli sto na temu "Šta je zdrava hara u Srbiji”

Dana 16. Oktobra 2017. godine povodom Svedskog dana zdrave hrane u Privrednoj komori Srbije održan je okrugli sto na temu "Šta je zdrava hara u Srbiji", u organizaciji magazina "Diplomacy&Commerce" na kojem su govorili domaći stručnjaci iz različitih oblasti i delatnosti proizvodnje, distribucije i sertifikacije hrane.

Novi zakon ograničava međubankarske naknade za platne kartice

U Privrednoj komori Srbije dana 19. Septembra 2017. God. predstavljen je Nacrt zakona o međubankarskim naknadama i posebnim pravilima poslovanja kod platnih transakcija na osnovu platnih kartica, koji predviđa ograničenje međubankarske naknade kod debitnih kartica na 0,2 odsto vrednosti transakcije i kod kreditnih kartica na 0,3 odsto. To je značajno smanjenje u odnosu na sadašnje naknade koje se kreću u proseku oko 1,5 odsto.

Održan okrugli sto “Značaj i izazovi maloprodaje u Srbiji sa aspekta zaštite konkurencije”

NALED i Komisija za zaštitu konkurencije 31. 05. 2017. god. organizovale su okrugli sto na temu „Značaj i izazovi u razvoju maloprodaje u Srbiji sa aspekta zaštite konkurencije“. Okrugli sto organizovan je kako bi se predstavnici kompanija koje se bave maloprodajom u Srbiji upoznali sa detaljima projekta opsežne analize tržišta maloprodaje u Srbiji , a koju je pokrenula Komisija za zaštita konkurencije , ali i kako bi upravo oni koji se bave poslovanjem u ovom sektoru dali svoje predloge i sugestije za izradu ovog dokumenta koji se u našoj zemlji radi po prvi put.

Okrugli sto  na temu: "Kako do zdrave užine za školsku decu"

Dana 20. aprila 2017. godine u prostorijama Impact Huba , održan je okrugli sto  na temu: "Kako do zdrave užine za školsku decu". Događaj je organizovao Ahold Delhaize, a kao izlagači između ostalih su prisustvovali i načelnivca Centra za higijenu i humanu ekologiju Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut", Zorica Jovanovski, kao i naš  olimpiski šampion, Vanja Grbić.

Nacionalni konvent o EU za poglavlja 1 i 28

Dana 29.marta u prostorijama Kuće ljudskih prava u Beogradu, održana je sednica radnih grupa Nacionalni konvent o EU za poglavlja 1 (Slobodno kretanje robe) i 28 (Zaštita prava potrošača i zdravlje).

Strana 1 od 3

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaPrava potrošača izazov ili šansa za brend i kompaniju Na vrh strane