Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (79)

Sednica Radne grupe Nacionalnog Konventa o EU

Dana 9. oktobara 2017.  u prostorijama Centra za evropske politike (CEP) održana je sednica Radne grupe Nacionalnog Konventa o EU (NKEU) za Poglavlje 28 (Zaštita potrošača i zdravlja), kojom rukovodi CEP. Sednici su, pored predstavnika organizacija članica Radne grupe, prisustvovali i predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i predstavnici Ministarstva zdravlja.

Konferencija povodom početka Tvinig projekta IPA 2013 "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji"

Dana 02.11.2017. godine u Privrednoj komori Srbije održana je konferencija povodom početka Tvinig projekta IPA 2013 "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji" koji zajednički finansiraju Evropska unija i Republika Srbija, u oblasti zaštite potrošača.

17-ti Ekonomski samit Srbije

Od 23-25. Oktobra 2017. u hotelu Metropol Palace u Beogradu, održan je 17-ti Ekonomski samit Srbije.

U Privrednoj komori Srbije održan je okrugli sto na temu "Šta je zdrava hara u Srbiji”

Dana 16. Oktobra 2017. godine povodom Svedskog dana zdrave hrane u Privrednoj komori Srbije održan je okrugli sto na temu "Šta je zdrava hara u Srbiji", u organizaciji magazina "Diplomacy&Commerce" na kojem su govorili domaći stručnjaci iz različitih oblasti i delatnosti proizvodnje, distribucije i sertifikacije hrane.

Novi zakon ograničava međubankarske naknade za platne kartice

U Privrednoj komori Srbije dana 19. Septembra 2017. God. predstavljen je Nacrt zakona o međubankarskim naknadama i posebnim pravilima poslovanja kod platnih transakcija na osnovu platnih kartica, koji predviđa ograničenje međubankarske naknade kod debitnih kartica na 0,2 odsto vrednosti transakcije i kod kreditnih kartica na 0,3 odsto. To je značajno smanjenje u odnosu na sadašnje naknade koje se kreću u proseku oko 1,5 odsto.

Strana 1 od 3

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanja Na vrh strane